زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخی وکلا و مردم، مانع تطبيق پروژه دوسرکه بگرام- جبل السراج شده اند

برخی وکلا و مردم، مانع تطبيق پروژه دوسرکه بگرام- جبل السراج شده اند

author avatar
23 Jan 2020 - 17:41
برخی وکلا و مردم، مانع تطبيق پروژه دوسرکه بگرام- جبل السراج شده اند
author avatar
23 Jan 2020 - 17:41

چاريکار (پژواک، ٣ دلو ٩٨): منابع مسئول در ولایت پروان ميگويند که روند ساخت و ساز دوسرکه سازی بگرام- جبل السراج، از سوی برخی وکلا و مردم به چالش کشیده شده است.

کار قیرریزی ٢٦ کيلومتر جادۀ دوم بگرام - جبل السراج ولايت پروان، که بيش از يک ميليارد و ٥٣٧ هزار افغانى هزينه دارد، به تاریخ ٢٢ دلو سال گذشته (١٣٩٧) آغاز گردیده بود.

منابع مسئول در ولایت پروان، با اظهار نگرانی و انتقاد شدید در یک نشست که برای راه حل یافتن این چالش در تالار مقام ولایت برگزار شده بود، گفتند که برخی از باشنده گان مرکز پروان، نزدیک به شهر چاریکار در تبانی با برخی وکلای این ولایت، مانع تطبيق این پروژه شده اند.

فضل الدین عیار والی پروان گفت که از مدت شش ماه بدینسو، برخی از باشنده گان قریه قلعه خواجه ها که منازل شان در مسیر دوسرکه سازی جاده بگرام- جبل السراج قرار دارد، مانع تطبيق این پروژه شده اند.

او افزود: "ما در شش ماه مذاکره کرديم، صحبت کردیم که دولت مکلفیت دارد که استملاک کند. می گویند نی پول زمین هاى ما را پیشکی دهید، تا زمانيکه پروسه استملاک تکمیل نشود، کار تمام نشود، داده نمی شود، بعداً از سوی وزیران و حکومت فیصله میشود، از سوی رئیس جمهور توشیح میشود، پول برای شان داده میشود."

عیار، خواسته های مردم را غیرقانونی دانسته گفت که دولت آماده است که در برابر هر بخش از زمین های استملاک شده مردم، پول پرداخت کند.

غلام بهاوالدین جیلانی رئیس شورای ولایتی پروان نیز بطول کشیدن ساخت وساز دوسرکه سازی بگرام- جبل السراج را نگران کننده بیان کرد و گفت کهمداخلات برخی حلقات که منافع شخصی خود را در نظر گرفته اند، سبب کندی کار شده است.

عبدالعزیز همایون هریرود نماینده مردم پروان در شورای ملی و مسئول شرکت ساختمانی هریرود که ساخت وساز این پروژه را برعهد دارد، گفت که مدت زمان تطبيق این پروژه دو سال میباشد؛ اما تاکنون نه ماه آن سپری شده است؛ اگر توجه نشود، این پروژه با بن بست مواجه خواهد شد.

وى گفت: "متاسفانه یک تعداد موانع، توسط یکی از وکلای شورای ملی و یک تعداد مردم خانه و جایداد شان است، نُه ماه شد که وقت پروژه ضایع شده و مه ترس ازاین دارم که پروژه حذف نشود."

حیات الله نان بای خباز بندر غوربند گفت: "ما حق خود را می خواهیم از دولت، نظر ما نیست که سرک نياید، حق و حقوق ما را بدهد، برابرش جايداد بدهد، پیسه داره  پیسه دهد، نظر به نرخ روز ، به دست ما پول دهد و خانه های مارا چپه کند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر