زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سه نيروى امنيتى و يک فردملکى در فارياب کشته شدند

سه نيروى امنيتى و يک فردملکى در فارياب کشته شدند

author avatar
23 Jan 2020 - 15:03
سه نيروى امنيتى و يک فردملکى در فارياب کشته شدند
author avatar
23 Jan 2020 - 15:03

محمود راقى، ميمنه (پژواک، ٣ دلو ٩٨): منابع محلی در ولایات فاریاب و کاپيسا می گویند که در سه رويداد جداگانه در اين ولايات، سه منسوب امنيتى و دو فرد ملکى کشته شده و دو تن از نيروهاى امنيتى زخم برداشته اند.

يک منبع معتبر که نخواست نامش در گزارش ذکر گردد، به آژانس خبرى پژواک گفت: "ساعت ۶:۲۰ شب گذشته، یک تانک هاموی مربوط کندک دوم لوای اول، در شرق بازار ولسوالی خواجه سبزپوش، با ماین ضد وسایط برخورد نموده تخریب گردید، که در نتيجه سه تن به شمول وحیدشاه رئيس ارکان کندک، جان باختند و دو تن دیگر زخم برداشتند."

موصوف افزود که در انفجار اين ماين، یک تانک هاموی نيروهاى امنيتى نيز تخریب و سه دکان حریق گردیده است.

وى گفت که به تعقیب این رویداد، درگیری شديد ميان نيروهاى امنيتى و طالبان صورت گرفت، که در نتیجه یک جوان ۱۶ ساله به نام غیب الله، به اثر اصابت مرمی دهشکه نیروهای دولتی کشته شد، سه دکان حریق گردید و چندین باشندۀ محل توسط نیروهای امنیتی، از خانه های شان بازداشت شدند.

عبدالله معصومی ولسوال خواجه سبزپوش، تلفات نیروهای اردوی ملی، تخریب تانک و حریق دکان ها را تایید کرد؛ اما در مورد ارقام وضاحت نداد.

عبدالکریم یورش مسئول مطبوعات پولیس فاریاب، برخورد تانک با ماین را تایید نموده گفت که در مورد تلفات اطلاع ندارد.    

وى افزود که پس از انفجار، مخالفین نيروهاى امنيتى، به درگیری پرداختند و در نتیجه اصابت مرمی طالبان، یک جوان جان باخته و سه دکان آتش گرفته است.

یک متنفذ محل گفت که نیروهای امنیتی، جوان را در اتاق خوابش کشته و سه تن به شمول برادر مقتول را با خود برده بودند که ساعت ۱۰ برادرش از قید رها شد تا به مراسم جنازه شرکت کند؛ اما دو تن هنوز در نزد اردوی ملی است.

طالبان مسئولیت انفجار ماین را به عهده گرفته اند.

همچنان به اساس يک خبر ديگر، در یک حملۀ مسلحانه یک زن ۶۰ساله در ولایت کاپیسا جان باخته است.

عبدالشایق شورش سخنگوی فرماندهی پولیس ولایت کاپیسا، به پژواک گفت که این رویداد، ساعت ٧ شب گذشته در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا رخ داده است.

وى افزود که این رویداد، زمانی رخ داده که یک موتر نوع کرولا با پنج تن از سرنشینانش، حین آمدن از کابل به کاپیسا، در قریه توغک ولسوالی نجراب این ولایت، مورد تیراندازی افراد مسلح ناشناس قرار گرفته است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر