زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزير دفاع آلمان: دست‌آوردهای دو دهه گذشته افغانستان حفظ گردد

وزير دفاع آلمان: دست‌آوردهای دو دهه گذشته افغانستان حفظ گردد

author avatar
24 Jan 2020 - 15:18
وزير دفاع آلمان: دست‌آوردهای دو دهه گذشته افغانستان حفظ گردد
author avatar
24 Jan 2020 - 15:18

کابل (پژواک، ٤ دلو ٩٨): رئيس جمهور غنى مي گويد که تقویت نیروهای خاص و قوای هوایی افغانستان نيازمند حمایت بیشتر آلمان مى باشد، و وزير دفاع آنکشور بر حمايت کشورش از نيروهاى امنيتى افغان تاکيد کرده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان روز گذشته در حاشیۀ اجلاس مجمع جهانی اقتصاد با انه گریت کرامپ کارنباور وزیر دفاع آلمان دیدار کرد.

به نقل از خبرنامه ارگ رياست جمهورى که امروز به آژانس خبرى پژواک رسيده، در این دیدار که در شهر داووس سویس انجام شد، هر دو جانب راجع به وضعیت امنیتی افغانستان، پروسه صلح و اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر نمودند.

وزیر دفاع آلمان از ادامۀ پشتیبانی کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد و گفت که میان نیروهای امنیتی آلمان و افغانستان رابطه نزدیک و دوستانه ایجاد گردیده است.

همچنان موصوف ضمن تاکید بر ادامۀ مبارزه مشترک علیه تروریزم، گفت: ((آلمان از پروسه صلح و موضعگیری حکومت افغانستان در قبال صلح، حمایت می کند و باید دست‌آوردهای دو دهه گذشته افغانستان حفظ گردد.))

در مقابل، رئیس جمهور غنی از حمایت های آلمان از افغانستان ابراز امتنان کرد و ضمن خرسندی از اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با نیروهای آلمانی روابط خوب را ایجاد کرده اند، روی اصلاحات در نیروهای امنیتی و دفاعی صحبت کرد و افزود: ((ما به حمایت های بیشتر آلمان برای تقویت نیروهای خاص و قوای هوایی، نیاز داریم.))

وی با بیان اینکه پولیس ملی افغانستان مورد حمایت بیشتر قرار گیرد، در خصوص صلح گفت: ((صلح یک موضوع اساسی برای همه ما می باشد و در امر مبارزه با تروریزم در چارچوب یک پلان میان مدت و درازمدت با جامعۀ بین المللی، اجماع داریم.))

رئیس جمهور غنی آتش بس را برای آوردن صلح پایدار، منحیث یک موضوع مهم مطرح کرد و گفت که باید خواست مردم افغانستان برای آتش بس پذیرفته شود.

در اخیر این دیدار رئیس جمهور از نقش آلمان در حمایت از صلح و دیالوگ بین الافغانی قدرانی کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر