زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«فهرست اصلاح شدۀ محلات قابل تفتیش و بازشماری به کمیسیون انتخابات فرستاده نشده است»

«فهرست اصلاح شدۀ محلات قابل تفتیش و بازشماری به کمیسیون انتخابات فرستاده نشده است»

author avatar
25 Jan 2020 - 16:34
«فهرست اصلاح شدۀ محلات قابل تفتیش و بازشماری به کمیسیون انتخابات فرستاده نشده است»
author avatar
25 Jan 2020 - 16:34

کابل (پژواک، ۵ دلو ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که به دليل مشکلات در فهرست محلات قابل تفتیش و بازشماری، روند بازشمارى آرا، تا کنون آغاز نشده و فهرست به منظوراصلاح دوباره به کميسيون شکايات ارسال گرديده است.

سید ذبیح الله سادات سرپرست دفتر سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، به پژواک گفت که این کمیسیون، آمادگی کامل برای آغاز روند تفتیش و بازشماری محلات رای دهی دارد.

وی افزود که هرچند کمیسیون شکایات انتخاباتی، مکتوب تفتیش و بازشماری آراى ۱۹ ولایت را با این نهاد شریک کرده؛ اما در ضمیمه نام ۲۱ ولایت ذکر شده است.

موصوف گفت که به همين منظور، فهرست محلاتی که قرار است به تفتیش و بازشماری برود، به منظور اصلاح به کمیسیون شکایات انتخاباتی فرستاده شده است.

سادات، با بیان اینکه کمیسیون انتخابات، تاکنون فهرست اصلاح شدۀ محلاتی که به تفتیش و بازشماری می رود را دریافت نکرده است، گفت: «هر زمانی که فهرست اصلاح شده به دسترس ما قرار بگیرد، ما تفتیش و بازشمارى آن را آغاز خواهیم کرد.»

اما پژواک با تماس های مکرر، موفق به دریافت دیدگاه مسئولان کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی نشد.

در مرحله اول ثبت و رسیدگی به شکایات انتخاباتی، بیش از ۱۶۵۰۰ شکایت از سوی تکت های انتخاباتی به ثبت رسیده بود.

اما در مرحله دوم ثبت و رسیدگی به اعتراضات، بیش از شش هزار اعتراض استیناف خواهی در خصوص فیصله‌های دفاتر ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی، به ثبت رسیده است.

کمیسیون شکایت‌ انتخاباتی می‌گوید که روند رسیده گی به شکایت‌های استیناف‌ دسته‌های انتخاباتی دربارۀ فیصله‌های کمیسیون‌های ولایتی، ۱۱ روز دیگر زمان خواهد برد.

اما بربنیاد جدول زمان بندی انتخابات، تا شش روز دیگر، ۳۹ روزی که برای بررسی شکایت‌های دسته‌های انتخاباتی از سوی این کمیسیون تعیین شده بود، به پایان می رسد.

انتخابات افغانستان، به تاریخ ششم ماه میزان برگزار شد و اکنون که در حدود پنج ماه از این زمان میگذرد، هنوز نتیجه نهایی آن اعلام نشده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر