زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اختصاص بودیجه تنها به پنج ولسوالی غزنی مردم را خشمگین کردند

اختصاص بودیجه تنها به پنج ولسوالی غزنی مردم را خشمگین کردند

author avatar
25 Jan 2020 - 19:25
اختصاص بودیجه تنها به پنج ولسوالی غزنی مردم را خشمگین کردند
author avatar
25 Jan 2020 - 19:25

شهر غزنی (پژواک، ٥ دلو ٩٨): باشندگان و اعضای شورای ولایتی غزنی میگویند که در بودیجۀ سال مالی جاری از جمله ۱۸ ولسوالی تنها برای پنج ولسوالی بودیجۀ انکشافی در نظر گرفته است که از اثر آن آنها نگران اند.

آنها میگوند که مناطق بیشتر برخی ولسوالی های این ولایت امنیت خوب دارد؛ اما با آن برخورد دوگانه صورت گرفته و هیچ نوع پروژه برای آن در نظر گرفته نشده است.

عبدالمجید ژړاند یک تن از باشندگان شهر غزنی امروز در این مورد به آژانس خبری پژواک گفت که در بودیجۀ مالی سال جاری برای آنعده از ولسوالی های این ولایت پروژه در نظر گرفته شده است که در ولسی جرگه نماینده دارد.

وی میگوید: "ده سال میشود که وکلای ناهور، مالستان و جاغوری در ولسی جرگه است، پروژه های بیشتر برای ولسوالی های فوق در نظر گرفته شده است."

نامبرده انتقاد کرد که در حدود ۱۰ سال گذشته برای ۱۴ ولسوالی پشتون نشین در این ولایت هیچ کار صورت نگرفته است.

همچنان محمد عیان فعال مدنی در این ولایت میگوید که در بودیجۀ امسال تنها برای پنج ولسوالی غزنی بودیجۀ انکشافی در نظر گرفته شده است.

او ميگويد: "از روزی که باشندگان قوم پشتون ولایت غزنی در ولسی جرگه نماینده ندارند، برای شان هیچ کار صورت نگرفته است، در همه موارد تنها سه ولسوالی در نظر گرفته میشود."

عبدالجامع جامع عضو شورای ولایتی در غزنی نیز یادآور میشود که شورای ولایتی غزنی ۴۰ پروژه برای وزارت مالیه پشنهاد کرده بود.

اما وی میگوید: "اکنون تنها برای چهار پروژه بودیجه منظور شده و در خصوص چهار پروژه دیگر گفته است که از همکاری های هند تطبیق خواهد شد."

جامع انتقاد کرد که امسال بودیجۀ منصفانه برای ولایت غزنی در نظر گرفته نشده است، باید بالایش دوباره فکر شود.

وحیدالله کلیمزی والی عزنی در مورد این اظهارات به آژانس خبری پژواک گفت که این موضوع حقیقت نخواهد داشت که برای پنج ولسوالی این ولایت بودیجه در نظر گرفته شده باشد.

وی میگوید: "ما در این خصوص بررسی آغاز کردیم؛ اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، من خودم وارد کابل میشوم و به پارلمان میروم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر