زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در دهمين نشست “فیمبوسا”، تفاهمنامه ای میان کمیسیون انتخابات افغانستان و هند امضاميشود

در دهمين نشست “فیمبوسا”، تفاهمنامه ای میان کمیسیون انتخابات افغانستان و هند امضاميشود

author avatar
25 Jan 2020 - 13:39
در دهمين نشست “فیمبوسا”، تفاهمنامه ای میان کمیسیون انتخابات افغانستان و هند امضاميشود
author avatar
25 Jan 2020 - 13:39

کابل (پژواک، ۵ دلو۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات، از آغاز دهمین نشست سالانۀ انجمن نهادهای انتخاباتی کشورهای جنوب آسیا در کشور هند خبر داده و می گوید که قرار است در اخیر این نشست، تفاهمنامه ای میان کمیسیون انتخابات افغانستان و هند، به امضا برسد.

این نشست، به هدف کار مشترک با نهادهای انتخاباتی کشورهای جنوب آسیا، تشریک تجارب و اندوخته های انتخاباتی و توسعه و تحکیم روابط با آنها می‌باشد.

در این نشست سه روزه که دیروز آغاز گردید، به شمول اعضای انجمن فیمبوسا، احزاب سیاسی و جامعه مدنی کشور هندوستان، نهادهای بین المللی ذیربط حضور دارند.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به نشر رسیده، آمده است که حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در اين نشست، بيانيه اى را در مورد تاثیرات انتخابات بالای حکومتداری، امنیت و اقتصاد ارائه کرده است.

به گفته این کمیسیون، قرار است در اخیر این نشست، تفاهمنامه ای میان کمیسیون انتخابات افغانستان و هندوستان نیز به امضا  برسد.

به نقل از خبرنامه، در این نشست؛ مسئولین کمیسیون های انتخاباتی افغانستان، هندوستان، بوتان، قرغزستان، بنگلدیش، (AWEB انجمن اعضای انتخاباتی جهان)، تانزانیا، سریلانکا، (IFES انجمن جهانی سیستم های انتخاباتی)، (IDEA انستیتیوت کمک های دموکراتیک برای انتخابات)، نیپال، مالیزیا، مالدیف، بوتان؛ ضمن ارائه بيانيه های شان، درس های آموخته شده از انتخابات پارلمانی سال ۱۳۹۷ را با هم شریک می سازند.

در جای دیگر خبرنامه آمده است که در حاشیۀ این نشست، خانم نورستانی با رؤسای کمیسیون های انتخابات بنگلدیش، کینیا و رئیس کمیسیون Mauritius، بخاطر تبادل تجارب و ایجاد زمینه های همکاری ملاقات کرد.

هشتمین نشست این انجمن، در شهر کابل- افغانستان (دوم میزان ۱۳۹۶) برگزار شده بود که در آن، رؤسا و نمایندگان کمیسیون های بنگلدیش، بوتان، پاکستان، هندوستان، سریلانکا، مالدیف و نیپال حضور داشتند و مسئولیت رهبری این انجمن برای یک سال، به کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان بود.

این انجمن، تا اکنون توانسته نُه نشست سالانه را در کشورهای (بنگلدیش ۲۰۱۰، پاکستان ۲۰۱۱، هندوستان ۲۰۱۲، بوتان ۲۰۱۳، نیپال ۲۰۱‍۴، سریلانکا ۲۰۱۵، مالدیف ۲۰۱۶، افغانستان ۲۰۱۷، بنگلدیش ۲۰۱۸) موفقانه برگزار نماید.

فیمبوسا؛ شامل کشورهای سارک (افغانستان، بنگلدیش، بوتان، هندوستان، مالدیف، نیپال، پاکستان و سریلانکا) بوده، از جانب کمیسیونهای انتخاباتی کشورهاى جنوب آسیا، در سال ۲۰۱۰ ایجاد و افغانستان در همین سال، عضویت آن را دریافت کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر