زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شفاخانه ۳۰۰ بستر حوزوی فاریاب امروز گشایش یافت

شفاخانه ۳۰۰ بستر حوزوی فاریاب امروز گشایش یافت

author avatar
25 Jan 2020 - 20:02
شفاخانه ۳۰۰ بستر حوزوی فاریاب امروز گشایش یافت
author avatar
25 Jan 2020 - 20:02

ميمنه (پژواک ٥ دلو ٩٨): شفاخانه جدید میمنه که در ماه ثور سال جاری توسط رییس جمهور افتتاح و به ۳۰۰ بستر حوزوی فاریاب مسمی شده بود، امروز توسط مسوولین این ولایت گشایش یافت.

کار ساختمانی این شفاخانه در سال ۱۳۸۹ با هزینه بیش از ۴،۵ میلیون دالر از بودجه انکشافی وزارت صحت آغاز شد، پس از ۱۰ سال تکمیل و توسط رییس جمهور افتتاح و به ۳۰۰ بستر ارتقاء یافت، اما به دلیل اینکه بودجه و مصارف تشکیل از جانب وزارت مالیه پرداخت نشده بود، فعال نگردید.

داکتر محمد نعیم مصمم رییس صحت عامه فاریاب می گوید، از اثر تلاش حکومت محلی، نهادهای مدنی و رسانه ای، نماینده گان مردم ۱۹۰ میلیون بودجه با تشکیل ۳۷۳ نفری شامل بودجه سال مالی شد و زمینه برای انتقال شفاخانه از یکصد بستر و گشایش ۳۰۰ بستر حوزه وی مساعد گردید.

وى افزود که شفاخانه یکصد بستر میمنه قبلا با ۱۴۱ نفر پرسونل فعالیت می کرد، با توجه به افزایش نفوس، ضیقی جای، کمبود پرسونل و ادویه عرضه خدمات صحی به مردم قناعت بخش نبود، با گشایش شفاخانه جدید، اضافه شدن تشکیل ۳۷۳ نفر با حفظ تشکیل ۱۴۱ نفری قبلی دیگر مشکل عمده ندارند با سیستم جدید فعالیت را آغاز کردند با وضع اصول و مقررات صحی میخواهند این شفاخانه از لحاظ کیفیت، نظم و پاکی در سطح کشور جایگاه نخست را داشته باشد.

او علاوه کرد که تمام سامان آلات طبی و مدرن از بودجه عادی حفظ مراقبت خریداری شده و همه بخش ها با پيشرفته ترین وسایل تجهیز گردیده است.

او ميگويد، بست های تشکیل جدید به رقابت گذاشته خواهد شد و دو بخش در شفاخانه میمنه افزوده شده که عبارت از اکمال تخصص و ترینینگ می باشد.

شفاخانه جدید در فاصله دو کیلومتری شفاخانه قبلی در غرب شهر میمنه موقعیت دارد.

رییس صحت عامه از رهبری ولایت خواست که در قسمت امنیت مسیر این شفاخانه، تنویر جاده، افزایش پرسونل امنیتی، جلوگیری افراد مسلح غیر مسوول، رعایت قواعد شفاخانه همکاری کنند.

عبدالمقیم راسخ معاون مقام ولایت فاریاب از توجه رییس جمهور و برخی وکلا در قسمت افتتاح، ارتقاء، تجهیز و تمویل بودجه شفاخانه ۳۰۰ بستر سپاسگذاری نموده، گفت که حکومت مرکزی و محلی برای رفاه مردم تلاش زیاد کردند با وجود مشکلات امنیتی در سال ۹۸ حدود ۲۰۰ پروژه در این ولایت آغاز گردیده، برخی تکمیل و شماری هم تحت کار می باشند.

وی از مسوولین و پرسونل صحی خواست که با مریض و مریضداران برخورد نیک داشته باشند، رهبری ولایت هرگونه نیازمندی و پیشنهاد بخش صحت را بدون وقت گذرانی اجرا خواهد کرد.

عبدالقدوس قلیچ رییس محاسن سفیدان فاریاب که در مراسم گشایش شفاخانه ۳۰۰ بستر شرکت داشت، به پژواک گفت که امروز یکی از آرزوهای مردم فاریاب داشتن یک شفاخانه مجهز بود بر آورده شده قسمی که از بخش های مختلف دیدن کرد پیشرفته ترین وسایل و سامان آلات طبی فراهم شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر