زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزير صحت عامه: براى جلوگيرى از بيمارى کرونا تدابير پيشگيرانه را اتخاذ نموده ايم

وزير صحت عامه: براى جلوگيرى از بيمارى کرونا تدابير پيشگيرانه را اتخاذ نموده ايم

author avatar
25 Jan 2020 - 14:37
وزير صحت عامه: براى جلوگيرى از بيمارى کرونا تدابير پيشگيرانه را اتخاذ نموده ايم
author avatar
25 Jan 2020 - 14:37

کابل(پژواک،٥ دلو٩٨): وزارت صحت عامه افغانستان مى گويد که تاکنون بيمارى «کرونا» در افغانستان شيوع نکرده؛ اما بخاطر جلوگيرى از شيوع آن، تدابير پيشگيرانه را اتخاذ نموده است.

ویروس جديد در منطقه ای از چین شیوع پیدا کرده که تا کنون جان ۱۷ نفر را گرفته است. مقامات چین از مردم این کشور خواسته ‌اند که به شهر ووهان، محل انتشار این ویروس، سفر نکنند و به ساکنان شهر هم توصیه کرده‌اند که در شهر بمانند.

تاکنون ابتلای بیش از ۵۰۰ نفر به این ویروس تایید شده است. بر علاوۀ چین، موارد دیگری از ابتلا به این بیماری در تایلند، کورياى جنوبى، جاپان، تایوان، استرالیا و امریکا هم مشاهده شده است.

حبیب اروال رئیس بخش کنترل امراض در وزارت صحت عامه افغانستان، به آژانس خبرى پژواک گفت: «با آن که شيوع اين بيمارى آنقدر براى ما نگران کننده نيست، ولى بايد تدابير پيشگيرانه داشت و به همين دليل، ما برخى تدابير را اتخاذ کرديم.»

به گفتۀ وى، امروز جلسه اى به سطح رهبرى وزارت و نمايندۀ سازمان صحى جهان، در اين وزارت راه اندازى شد و در آن تصميم اتخاذ گرديد که بايد يک تيم تخنيکى در ميادين هوايى کشور موظف باشند؛ تا مسافرينى که از خارج به افغانستان وارد مى شوند، معاينه شوند.

همچنان موصوف گفت که پيام هاى صحى در جهت جلوگيرى از شيوع اين بيمارى را تهيه مى کنند؛ تا از طريق مطبوعات  به مردم در مورد اين بيمارى آگاهى دهند.

اروال افزود که سازمان صحى جهان، وعده نموده است که در صورت ديدن همچو يک کيس در افغانستان، در قسمت تشخيص آن در خارج از کشور همکارى کنند.

وى گفت که به شفاخانه انتانى و ساير شفاخانه هاى کشور، هدايت داده شده که آمادگى هاى لازم روى دست داشته و در صورت تثبيت همچو واقعات، هرچه عاجل با وزارت در تماس شوند.

موصوف از مردم خواست که در کنار رعايت حفظ الصحۀ فردى، درصورت مصاب شدن به بيمارى سرما خوردگى شديد، هرچه عاجل به مرکز صحى مراجعه کنند.

 

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه، امروز در صحن شورای ملی، در صحبت با رسانه ها در مورد اين بيمارى گفت: «تاکنون کدام آسیب برای ما نرسیده و کدام هموطن ما مصاب نشده است، قابل ترس نیست، امیدوار هستیم که این ویروس در چین نيز مهار شود.»

او افزود که در تمام میادین هوایی کشور به خصوص در میدان هوایی کابل، تیم ها توظیف شده اند تا کسانی که از چین به کشور می آیند، بررسی شوند که مصاب نباشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر