زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسدودبودن ادارات دولتى براى باشنده گان غور مشکل ساز شده است

مسدودبودن ادارات دولتى براى باشنده گان غور مشکل ساز شده است

author avatar
26 Jan 2020 - 15:12
مسدودبودن ادارات دولتى براى باشنده گان غور مشکل ساز شده است
author avatar
26 Jan 2020 - 15:12

فيروزکوه (پژواک،٦دلو٩٨): مسدودبودن ادارات دولتى درغور، درحالى براى مردم آن ولايت مشکل ساز گرديده که معترضين در پنجمين روز اعتراض خود، همچنان هشدار دادند که درصورت عدم توجه به خواست شان، درب هيچ ارگان حکومتى را باز نمى کنند و حتى والى و ساير مقام ها را از اين ولايت بيرون مى کنند.

ساکنان غور، به تاريخ ٢ دلو پس از آن دست به اعتراضات زدند که بودجه سال مالى ١٣٩٩ از سوى ولسى جرگه تصويب شد.

در آن روز، صدها تن از باشندگان اين ولايت، به جاده ها برآمده و دروازه هاى تمام دواير دولتى به شمول مقام ولايت را بستند. خواست اين اعتراض کننده گان قيرريزى سرک­ها، شاهراه مرکزى و اعمار بند برق در اين ولايت مى باشد.

 امروز ٦ دلو که پنجمين روز اعتراض کنندگان درغور مى باشد، صدها تن از غورى ها در خيمۀ تحصن در مقابل ساختمان ولايت غور اعلاميه اى را صادر کردند.

اعتراض کننده گان، دراين اعلاميه هشدار دادند تازمانى که به خواست هاى آنان لبيک گفته نشود، دروازه هيچ ارگان حکومتى باز نخواهد شد و حتى تمام مقام هاى حکومتى به شمول والى را از اين ولايت بيرون خواهند کرد.

محمد گل احمدی يک تن از اعتراض کننده گان به آژانس خبرى پژواک گفت: "تازمانى که به خواست هاى ما پاسخ مثبت داده نشود، به اعتراضات و تحصن خود ادامه مى دهيم."

وى افزود که در حال حاضر، تمام دواير دولتى مسدود اند و به هيچ کدام اجازه فعاليت را نمى دهند.

 حاجی عبدالخالق عزیزی از دیگر معترضن گفت: "دو خواست عمده داریم برق و سرک است؛ بخاطریکه بیشتر از ١٩ سال میشود، ما عقب نگهداشته شده ایم؛ تا این خواست های ما برآورده نشود خیمه را جمع نمى کنیم، اگر به خواست هاى ما توجه نشود و پاسخ مثبت داده نشود، دروازۀ هيچ ارگان دولتى را باز نمى کنيم و حتى تمام نماينده هاى حکومت به شمول والى را، از غور بيرون مى کنيم."

شمارى از شهريان غور، مسدود بودن دروازۀ ادارات دولتى را مشکل ساز خوانده، از حکومت مرکزى مى خواهند که به خواسته هاى اعتراض کننده گان غورى توجه کند.

سید محمود که از ولسوالی شهرک ولایت غور، برای حل مشکل یک قضیه حقوقی خود به شهر فیروزکوه آمده است گفت: "سه روز شد که اينجا آمديم و منتظرباز شدن دروازه ادارۀ څارنوالی این ولایت هستم."

وى که در شهر فيروزکوه اقارب ندارد افزود: "مجبور هستم در هوتل باشم تا که به دواير دولتى اجازه فعاليت بدهند، يک مقدار پول دارم درحال خلاص شدن است، اگر فردا دواير دولتى بازنشد، مجبور دوباره خانه بروم."

موصوف گفت که مثل او ده ها تن، از ولسوالى ها جهت حل مسايل حقوقى شان به مرکز آمده اند و به مشکلات زياد دچار اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر