زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“٩ مخالف مسلح در جوزجان و فارياب کشته شدند و پنج تن ديگر زخم برداشتند”

“٩ مخالف مسلح در جوزجان و فارياب کشته شدند و پنج تن ديگر زخم برداشتند”

author avatar
26 Jan 2020 - 17:27
“٩ مخالف مسلح در جوزجان و فارياب کشته شدند و پنج تن ديگر زخم برداشتند”
author avatar
26 Jan 2020 - 17:27

شبرغان/ ميمنه (پژواک، ٦ دلو ٩٨): در نتیجۀ حمله نیروهای قوای هوایی در ولسوالی خانقاه جوزجان، هفت تن از مخالفين مسلح حکومت کشته شده و سه تن دیگر زخم برداشته اند؛ و در فارياب چهار طالب مسلح و سه نیروی امنیتی کشته و زخمی شده اند.

معروف آذر سخنگوی والی ولایت جوزجان، ضمن اظهار این مطلب به آژانس خبرى پژواک گفت: "این عملیات صبح امروز، زمانی بر یک مرکز تجمع طالبان صورت گرفت که آنها برای حمله بالای پوسته های نیروهای امنیتی در مسیرشاهراه شبرغان – مزار در منطقه پوستۀ شاهمیرزا، آماده گی می گرفتند."

موصوف ادعا کرد که در این عمليات، هفت تن از طالبان کشته شده و سه تن دیگر آنها زخم برداشته اند؛ اما به مردم محل آسيبى نرسيده است.

وى افزود که این منطقه، ازمحلات نا آرام مسیر شبرغان – مزار محسوب می گردد، که نسبت داشتن اراضی خراب، مخالفین از وسایط نقلیه باربری، بیست روز پیش اخاذی می کردند.

آژانس خبرى پژواک، طى يک پيام از طالبان خواست که در زمينه اظهار نظر داشته باشند؛ اما تاهنوز در اين زمينه پاسخ ارايه نکرده اند.

این درحالیست که روز گذشته، در مسیرشاهراه شبرغان – سرپل، ١٣تن از منسوبین نیروهای امنیتی، در نتیجۀ حمله طالبان بر پوسته های آنها کشته و زخمى شده بودند.

طبق يک خبر ديگر، از کشته و زخمى شدن چهار طالب مسلح و سه نیروی امنیتی در فارياب خبر داده شد.

عبدالکریم یورش مسئول دفتر مطبوعاتی قوماندانی امنیه ولایت فاریاب گفت که شب گذشته، طالبان مسلح بالای پوسته های امنیتی واقع در بندر شاخ مرکز ولسوالی قیصار حمله نمودند، که با مقاومت نیروهای امنیتی و دفاعی مواجه و عقب زده شدند.

وی افزود که نبرد، ساعت ۲:۳۰ شب آغاز و تا ۶ صبح ادامه یافت، که در نتیجه دو طالب مسلح و یک نیروی امنیتی کشته شده، دو طالب و دو نیروی امنیتی زخم برداشته اند.

با تلاش زیاد و به دلیل قطع شبکه های مخابراتی، نتوانستیم دیدگاه طالبان را داشته باشیم.

در همین حال، پولیس فاریاب از دریافت جسد یک زن جوان، از ناحیه سوم شهر میمنه خبر داده است.

مسئول مطبوعات پولیس، به پژواک گفت ک جسد یک زن جوان که حدود ۲۵ سال سن دارد، صبح امروز از داخل جوی در گذر تندورک ناحیه سوم به دست آمده، که نشان میدهد به وسیله دستمال خفک و به قتل رسید است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر