زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار ساخت دو پروژه زیربنایی زراعتی در سمنگان آغاز شد

کار ساخت دو پروژه زیربنایی زراعتی در سمنگان آغاز شد

author avatar
29 Jan 2020 - 19:04
کار ساخت دو پروژه زیربنایی زراعتی در سمنگان آغاز شد
author avatar
29 Jan 2020 - 19:04

ايبک (پژواک، ٩ دلو ٩٨): کار ساخت دو پروژۀ زیربنایی زراعتی، به  کمک مالی اداره انکشافی ایالت متحده امریکا، در ولایت سمنگان آغاز شد.

در مراسم تهداب گذاری این پروژه های زراعتی که در قریه جوی ژوندون ایبک مرکز ولایت برگزار گردیده بود، محمد رحمن ارغندیوال  ريیس زراعت و مالداری ولایت سمنگان گفت که با آغاز کار ساخت این دو پروژه زیربنايی زراعتی، زمینه کار برای ١٠٠ کارگر به مدت پنج ماه مساعت خواهد شد.

وی افزود که این پروژه ها شامل اعمار و تحکیم کاری کانال آب زراعتی قریه جوی ژوندوان، وکانال آب زراعتی قریه چوغی ایبک مرکز ولایت سمنگان است که هزینه آن، از سوی اداره انکشافی ایالت متحده امریکا  پرداخت شده  و کار آن در مدت یک سال آینده  تکمیل و بهره برداری سپرده خواهد شد.

او گفت با تطبيق این پروژه های زیربنایی زراعتی، به طول ٣٧٠٠ متر کانال آب زراعتی دهاقین دو قریه به منظور تقسیم عادلانه و جلوگیری از ضایعات آب زراعتی آنان، بشکل اساسی و پخته اعمار و تحکیم  کاری خواهند شد .

ارغندیوال افزود که دراین پروژه ها برعلاوه تحکیم کانال آب زراعتی به منظور تقسیم عادلانه آب به دهاقین، ٧١  دروازه آهنی دردهانه ها  نصب گردیده و ٨ پایه پلچک نیز به سایز های مختلف  و ١٦٠ متر دیوار استنادی جهت حفاظت کانال های آب زراعتی از سیلاب های موسمی در مسیر آن اعمار خواهد شد.

ریيس اداره زراعت تصریح کرد که با تکمیل کار این دو پروژه زیربنای زراعتی،  مشکلات آب زراعتی بیشتر از ٦٨٠٠ جریب زمین زراعتی و باغی  حدود ٧٠٠  دهقان  در قریه های متذکره حل شده و آب زراعتی آنان به طور عادلانه بدون ضایعات به زمین های شان تقسیم خواهند شد.

از سويی هم، دهقانان و باشندگان قریه های متذکره، از تحکیم کاری کانال آب زراعتی شان اظهار خوشی نموده  و تطبيق این پروژه  را به منظور حل مشکلات آب زراعتی شان مفید خوانده اند.

نور پهلوان  یک دهقان چوغی گفت: "موازی ١٠ جریب زمین زراعتی باغی دارم و همه ساله به خاطر آبیاری آن، به مشکل مواجه هستم."

وى افزود که از اثر سرازیر شدن سیلاب ها کانال شان تخریب میشود، وقتیکه  آب را در کانال جریان می دادند، در مسیر آن مقدار زیادى آب ضایع شده و چکباشی هم،  آب را به زمین  دهقانان درست  تقسیم نکرده و در بعضی وقت ها، به زمین های پائین حق آبه نمی رسيد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر