زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“شاروالى هرات پول صفايى را ميگيرد اما خدمات لازم ارايه نمى کند”

“شاروالى هرات پول صفايى را ميگيرد اما خدمات لازم ارايه نمى کند”

author avatar
2 Feb 2020 - 12:57
“شاروالى هرات پول صفايى را ميگيرد اما خدمات لازم ارايه نمى کند”
author avatar
2 Feb 2020 - 12:57

هرات (پژواک، ۱۳ دلو ۹۸): باشنده گان هرات با انتقاد از شاروالى اين ولايت ميگويند که اين اداره پول صفايى را جمع آورى ميکند؛ اما در مقابل آن خدمات لازم را ارايه نميکند.

شاروالی ها همه ساله مقدار معین پول را به عنوان صفایی، از شهروندان گردآوری می کنند.

این صفايی به دلیل آن است تا شاروالی در قبال آن، برای مردم خدمات ارائه کند؛ اما این وظیفه را شرکت‌هاى خصوصی انجام میدهند.

شهروندان هرات، هر هفته مبلغ ٣٠ افغانی به شرکت‌هاى تنظیف خصوصی پرداخت میکنند تا زباله‌های آنها را جمع‌آوری کنند. این شهروندان میگویند با اینکه سالانه صفایی را به شاروالی تحویل میدهند؛ اما خدمات تنظیف از سوی این اداره صورت نمیگرد و آنان مجبوراند به شرکت‌هاى خصوصی برای انتقال زباله های شان، دوباره پول پرداخت کنند.

فیروز حیدری از شهروندان هرات، در این مورد امروز به آژانس خبرى پژواک گفت: "شاروالی پول صفایی تمام منازل نواحی شهر را می گیرد؛ اما باآنهم ما هر هفته بخاطر جمع آوری زباله ها به تنظیف خصوصی ٣٠ افغانی می دهیم. "

عبدالرحمن مبارز یکی دیگر از شهروندان هرات گفت: "هفته دو روز (دوشنبه ها وپنج شنبه ها) تنظیف خصوصی می آید و ذباله ها را جمع می کند وما هم پول میدهیم؛ با آنکه پول صفایی تحویل می دهیم و این وظیفه شاروالی است که صفایی کند. "

صدرالدین کارمند تنظیف خصوصی هرات به پژواک گفت: "هفته سه روز کثافات را جمع آوری می کنیم و از هرخانه ٣٠ افغانی می گیریم و دو پلاستیک هم میدهیم."

در همین حال، اداره محلی هرات نیز شاروالی را مسئول میداند تا در قبال جمع‌آوری صفایی شهری، خدمات نظافتی را ارائه کند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در اين رابطه گفت: "از جمله مکلفیت های شاروالی، يکى هم صفایی شهر است که از طریق آمریت های نواحی خود در راستای بهبود روند عرضۀ خدمات به شهروندان اقداماتی را انجام دهد؛ چون وقتی صفایی جمع آوری میشود باید خدمات هم ارایه گردد. "

در این حال شورای ولایتى هرات نیز می گوید با اینکه اداره شاروالی هرات، مکلف است تا در قبال دریافت صفایی، خدمات ارائه دهد؛ اما این اداره شانه خالی میکند.

برخی از اعضای شورای ولایتی، اداره شاروالی هرات را به سوء استفاده از برنامه اى بنام تنظیف خصوصی متهم می کند و می گویند که این اداره، توانایی ساخت یک برنامه منظم کاری را ندارد.

غلام حبیب هاشمی عضو شورای ولایتی هرات به پژواک گفت: "یک جفا در حق مردم است، از یک طرف صفایی می دهند برای صفایی شهر خود و از طرف دیگر، به شرکتهای خصوصی پول پرداخت می کنند؛ امیدواریم که دراین قسمت توجه صورت بگیرد و اداره محلی هرات، یک برنامه را برای شاروالی هرات بدهد. "

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر