زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کار قيرريزى سرک حقلوی شهرشبرغان آغاز يافت

کار قيرريزى سرک حقلوی شهرشبرغان آغاز يافت

author avatar
3 Feb 2020 - 17:25
کار قيرريزى سرک حقلوی شهرشبرغان آغاز يافت
author avatar
3 Feb 2020 - 17:25

شبرغان(پژواک، ١٤ دلو ٩٨): کار قيرريزى سرک حقلوی شهرشبرغان، درحالى پس از پنج سال آغاز يافت که شمارى از باشنده گان شهر شبرغان، از حکومت خواستند تا اين پروژه را مطابق به وقت تعهد شده، به بهره بردارى بسپارد.

انجنیرعطاالله کارگر رئیس اداره حفظ و مراقبت سرک ها در جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت که کارسرک حلقوی شهرشبرغان، پس ازعبور از فراز و نشیب ها، امروز ١٤ دلو عملا آغاز گرديد.

وی خاطرنشان ساخت: "این پروژه که پانزده کیلومترطول و شصت مترعرض دارد، دارای دو خط دوازده متره و دو خط هفت متره قيرريزى، گلدان وسطی و جویچه های کنارجاده است."

به گفتۀ موصوف هزينۀ مجموعى اين سرک، به یک میلیارد و سه صد میلیون افغانی مى رسد.   

او خاطرنشان ساخت که کارسرک، با وزارت ترانسپورت قرارداد صورت گرفته است که باید تا ختم سال روان، پنج کیلومتر آن قيرریزی شود و سرک مذکور، نقطه اتصال شاهراه عمومی ولایت­هاى بلخ، سرپل و فاریاب با ولایت جوزجان مى باشد.

وى گفت: "برای تطبیق پروژه وقت محدود است و ما امیدواریم که مسئولین شرکت تطبیق کننده درقسمت سرعت کار توجه بیشتر مبذول دارند."

کارگر خاطرنشان ساخت که این پروژه برای باشنده گان شهرشبرغان خیلی اهمیت دارد؛ چون بالای سرک مذکور، ازپنج سال به این طرف کارجریان دارد که بنا برملحوظات مختلف، امور مربوط به کُندی پیش رفته و نتایج حاصلۀ آن خوب نیست.

موصوف افزود که رهبری ولایت تاکید دارد تا کارسرک مطابق به پلان مطروحه هرچه زودترتکمیل گردد و از مردم بیشتر از این قربانی نگیرند.

باشنده گان شهرشبرغان که از سالیان درازی در انتظار تطبیق پروژه سرک حلقوی اند، با بی باوری میگویند آرزومنداند تا این بار مسئولین درحق مردم جفا نکنند و کاراین پروژه را یکسره سازند.

حیت مراد یولداش یکی از باشنده گان قریه عید محله شهر شبرغان گفت: "پنج سال تمام است ما باشنده های این شهر که در دو کنارسرک حلقوی زیست داريم، خاک میخوريم و زجر میکشيم."

وى افزود که سرک حلقوی برعلاوۀ آنکه از مردم قربانی گرفت و تعداد زیادی خانه ها و باغ های شانرا از دست دادند، کار آن از سال هاست که به طاق نسیان گذاشته شده است.

حیت مراد تصریح کرد: "آرزومندم تا این بارمسئولین مردم را درد ندهند و کاراین سرک را یکسره سازند؛ چون خانواده های دو کنار سرک درفصل سرما و گرما، از بابت عدم تطبیق پروژه دچارمشکل اند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر