زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها تن به اتهام غصب زمين در دايکندى به نهادهاى عدلى و قضايى معرفى شدند

author avatar
5 Feb 2020 - 16:57
author avatar
5 Feb 2020 - 16:57

نيلى(پژواک، ١٦ دلو ٩٨): مقام ها در ولايت دايکندى مى گويند که بيش از ١٤٠ تن را به اتهام غصب زمين در اين ولايت، به نهادهاى عدلى و قضايى معرفى کرده اند.

عبدالغفور حکیمی رئیس عدلیه دایکندی، امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که دوسيه هاى ٤٤٤ تنى را که از سال ١٣٩٠ به اين طرف عليه آن­ها شکايت درج شده بود، بررسى نموده اند.

به گفتۀ وى از جمع اين ٤٤٤ دوسيه ، ١٤٧ مورد آن را به اتهام غصب زمين به نهاد­هاى عدلى و قضايى معرفى نموده و متباقى تحت بررسى قراردارند.

وى افزود که اين افراد، از سال ١٣٩٠ به اين طرف در شهرک جديد نيلى، قريۀ دشت زمين را غصب و خلاف ماستر پلان و به شکل خودسر، به ساخت و ساز پرداخته اند.  

خدیجه احمدی شاروال شهر نیلی نيز گفت که دوسيۀ ١٤٧ تن به اتهام غصب زمين ها، به نهادهاى عدلى و قضايى فرستاده شده است.

به گفتۀ او دوسيه هاى متباقی این اشخاص تحت بررسی قرار دارد و بعد از نهایی شدن، به نهادهای عدلی و قضایی فرستاده خواهد شد.

هردو منبع يادشده در مورد افراد يادشده که در غصب زمين ها متهم هستند، معلومات و جزييات بيشتر ارايه نکردند و گفتند که بعد از تحقيقات بيشتر از سوى نهاد­هاى عدلى و قضايى، ليستى را با مطبوعات شريک خواهند.

با این حال، شماری از باشندگان شهر نیلی، اداره محلی دایکندی را مقصر اصلی ساخت‌ و سازهای خودسر در داخل ماسترپلان شهر می‌دانند.

علی حسین نایبی يک تن از باشندگان شهر نيلى به پژواک گفت: "ادارات شاروالی و شهرسازی، باید حدود ماستر پلان شهری را مشخص و خط اندازی می‌ کردند و جاده‌ های آن را مشخص می ساختند، تا مردم می‌ فهمیدند؛ اما آنان این کار را نکردند و فعلا مقصر خودشان اند. "

وى در ادامه افزود‌: "ادارات مسوول این تعداد مردم را به نهادهای عدلی و قضایی معرفی کرده اند، راه حل نیست، بلکه این عملکرد دولت مشکلات اجتماعی را افزایش خواهد داد. "

بومان علی شیربند یکی از متنفذین شهر نیلی گفت: "راه  حل این مشکل این است که دولت و مردم از طریق گفتگو حل کند، معرفی به نهادهای عدلی و قضایی چاره‌ گشا نیست".

به گفتۀ باشنده‌های نیلی، در صورتی ‌که این مشکل از طریق تفاهم و گفتگو حل نشود و حکومت به سخن مردم اهمیت ندهد، دست به نافرمانی‌های مدنی خواهند زد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر