زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پروژه های انکشافی در غوربند، کمتر عملى شده است

author avatar
5 Feb 2020 - 16:46
author avatar
5 Feb 2020 - 16:46

چاریکار (پژواک، ١٦ دلو ۹۸): باشنده گان غوربند پروان، از نبود پروژه های توسعه‌ یی در این منطقه انتقاد می کنند؛ اما والی می گوید که پروژه ها به ارزش یک میلیارد افغانی برای غوربند و مناطق دیگر پروان در نظر گرفته شده است.  

فضل الدین عیار والی پروان، در یک سفر دو روزه برای بررسی و بازدید از پروژه های انکشافی به دره غوربند، دیروز مورد انتقاد قرار گرفت.

دره‌ غوربند از مناطق دوردست این ولایت به شمار می رود و متشکل از چهار ولسوالی (شینواری، سیاه گرد، سرخ پارسا و شیخ علی) این ولایت می باشد.

باشنده گان غوربند در دیدار با والی در مرکز ولسوالی سیاه گرد گفتند که کمبود مراکز صحی، برق، جاده های مناسب و مشکلات امنیتی از چالش های جدی مردم در غوربند می باشد.

 گل نبی باشنده قریه جوی دختر ولسوالی سیاه گرد گفت که در سال های پسین، به دلیل حضور طالبان در بخش هايی از این دره، باشنده گان این منطقه از عملی شدن پروژه های انکشافی محروم‌ بوده اند.

وی گفت: "سرک اگر داریم خامه است، برق نداریم، به کمبود آب آشامیدنی صحی مواجه هستیم مریض های خود را به بسیار مشکل به مرکز انتقال می دهیم، هیچ پروژه که تغییر در زنده گی مردم آورده باشد در منطقه ما تطبيق نشده است."

شماری از باشنده گان ولسوالی های این دره‌ می گویند به دلیل اینکه در ولسی جرگه نماینده ندارند، پروژه های اندکی در بودجه‌ سال مالی ۱۳۹۹ برای این دره اختصاص داده شده است.

 محمد امید باشنده دره فندقستان سیاه گرد گفت: "بودجه نو تصویب شده است، هیچ پروژه به غوربند داده نشده، یک چند دانه بمبه آب، چند متر دیوار استنادی، دیگر چیزی داده نشده، بیشتر پروژه­ها به مرکز داده شده است."

غلام بهاءالدین جیلانی رییس شورای ولایتی پروان نیز پروژه های توسعه یی را که در بودجه سال ۱۳۹۹ گنجانیده شده،  نا عادلانه دانسته و تاکید کرد که مردم غوربند به فراموشی سپرده شده اند.

او افزود: "نه تنها که در چهار ولسوالی غوربند انکشاف در نظر گرفته نشده، بلکه در ولسوالی های سید خیل و جبل السراج پروان نیز در نظر گرفته نشده است.»

 در همین حال، فضل الدین عیار والی پروان گفت که در حال حاضر شمار زیادى پروژه‌ ها به ارزش بیش از یک میلیارد افغانی در ‌پروان، در حال عملی شدن است که شماری از آن پروژه ها در ولسوالی های غوربند می باشد و تلاش ها ادامه دارد که مردم غوربند از انرژی برق نیز مستفید شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر