زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت دفاع: ده¬ها طالب مسلح در هرات و غور به نیروهای امنيتى تسلیم شدند

وزارت دفاع: ده¬ها طالب مسلح در هرات و غور به نیروهای امنيتى تسلیم شدند

author avatar
11 Feb 2020 - 13:11
وزارت دفاع: ده¬ها طالب مسلح در هرات و غور به نیروهای امنيتى تسلیم شدند
author avatar
11 Feb 2020 - 13:11

فيروزکوه (پژواک، ٢٢ دلو ٩٨): وزارت دفاع ملى، مى گويد که  بيش از ١٧٠ جنگجوى طالب در ولايت هاى هرات و غور، به نيروهاى امنيتى افغان پيوسته اند؛ اما طالبان اين خبر را جعل میخوانند.

دراعلاميۀ وزارت دفاع ملى که کاپى آن، در دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است: «۱۶۰ تن از جنگجویان طالبان با ۳ سرگروپ شان به نام های عبدالله، محمد یوسف و ملا سرور در قریه های جام، شیر بچه و اسطوره ولسوالی شهرک ولایت غور؛ و ۱۲ تن دیگر با سرگروپی  نصرالدین  با سلاح های سبک و سنگین شان در ساحه دره تخت ولسوالی چشت شریف هرات، روز گذشته به نیروهای ملی دفاعی و امنیتی افغان تسلیم شده اند.»

به نقل از منبع، هفتۀ گذشته نیز ۱۰ طالب در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب، به اردوی ملی تسلیم شده بودند و روند تسلیم شدن طالبان همچنان ادامه دارد.

درادامۀ خبرنامه آمده است: «به سبب فشارهای نظامی کم سابقه ای که از چند ماه بدینسو علیه گروه های تروریستی وارد شده، بسیاری از جنگجویان طالب را مجبور ساخته است تا سلاح های خود را به زمین گذاشته و به نیروهای افغان تسلیم شوند؛ چنانکه از بیش از یک ماه بدینسو، ۵۸۲ تن از طالبان در ولسوالی های شهرک ولایت غور و چشت شریف ولایت هرات، به این نیروها تسلیم شدند.»

 درعين حال حبیب الله رادمنش معاون والی غور،  پيوستن ده ها طالب مسلح را در آن ولايت تاييد ميکند.

در همین حال شهروندان هرات، از پپوستن این شمار طالبان ابراز خرسندی می کنند و از دیگر طالبان نیز میخواهند که دست از جنگ بردارند و با دولت صلح کنند.
حفیظ الله از باشندگان هرات به پژواک گفت: "مردم همه از جنگ خسته شدند و معلوم میشود که طالبان هم خسته شده اند، پس چه خوب است که صلح کنند."
حمیدالله یک تن دیگر از باشنده گان هرات به پژواک گفت: "خواست ما از دیگر طالبان این است که دیگرجنگ بس است، آنها هم تسلیم شوند."

پیوستن این شمار طالبان به دولت، در حالیست که از یک سال به این طرف، تلاش ها برای صلح در افغانستان، میان امریکا و طالبان جریان دارد.

اما قارى يوسف احمدى سخنگوى گروه طالبان، در واکنش به اين خبر در صفحۀ تويترش نوشته است: «دشمن مزدور، بار دیگر پروپاگند پخش کرده که گویا ۱۷۲ تن مجاهد برای آنها در هرات و غور تسلیم شده اند. ما این ادعا را جداً رد می نماییم. مجاهدین امارت اسلامی افراد با عقیده و فکر اند، هرگز به دشمن تسلیم نخواهند شد. کسانی را که دشمن تصاویر آنها را پخش میکند، جعلی و نمایشی اند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر