زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“بیش از ۵۰ تن به اتهام حملات تروریستی در هرات بازداشت شدند”

“بیش از ۵۰ تن به اتهام حملات تروریستی در هرات بازداشت شدند”

author avatar
12 Feb 2020 - 13:08
“بیش از ۵۰ تن به اتهام حملات تروریستی در هرات بازداشت شدند”
author avatar
12 Feb 2020 - 13:08

هرات (پژواک، ۲۳ دلو ۹۸ ): ریاست امنیت ملی هرات، از بازداشت بیش از ۵۰ تن به اتهام حملات تروریستی در اين ولايت خبر میدهد.

عبدالقیوم‌ رحیمی والی هرات، امروز در یک ‌نشست خبری در مقر ریاست امنیت ملی  آن ولايت گفت که این شمار افراد مخالفين مسلح، در جریان دو ماه گذشته، از سوی اداره امنيت ملى بازداشت شده اند.

به گفتۀ والی هرات، در تازه ترین‌مورد، کارمندان این اداره یک ذخیره گاه سلاح و مهمات طالبان را در ولسوالی زنده جان  اين ولايت کشف و ضبط نموده اند.

موصوف همچنان گفت که از این ذخیرگاه ۱۸میل سلاح کلاشنکوف، سه میل چهل تکه، یک میل راکت، دو میل ماشیندار، پنج قبضه تفنگچه و مقدار قابل توجهى مهمات از جمله پنجاه عدد شاجور، سی وهفت حلقه بم دستی، دو عراده موتر و یک عراده موترسایکل و هزاران فیر مرمی به دست آمده است.

والی هرات افزود که طالبان می خواستند از این مهمات، در حملات هراس افگنی در ولسوالی های زنده جان، غوریان و کهسان استفاده کنند.

در همین حال، شماری از شهروندان هرات، هرچند دستاوردها و تلاش ریاست امنیت ملی را می ستایند اما می گویند که با وجود این، هنوز هم تهدید امنیتی در شهر و ولسوالی های این ولایت وجود دارد.

غلام حسن ۴۴ ساله یکی از باشندگان هرات، در این مورد به پژواک گفت: "ریاست امنیت ملی ما تلاش میکند؛ اما می بینيم که وضعیت امنیتی حتا در شهر هم خراب شده؛ دو روز پیش افراد مسلح آمدند بالای حوزه امنیتی از چهار طرف فیر کردند و یک پولیس را کشتند؛ پس باید بیشتر تلاش کنند. "

فرید احمد یک تن دیگر از شهروندان هرات، به پژواک گفت: "ریاست امنیت ملی، باید بیشتر کار کند؛ چون هنوز هم دزدی ها در شهر وجود دارد و مردم نمی توانند از ساعت ۷ شب به بعد، بدون هراس به شهر و کوچه ها بگردند. "

از سويی هم آگاهان سیاسی در هرات، بر این باوراند که حکومت برای کاهش جرایم، باید بیشتر روی نیروهای استخباراتی و کشفی خود سرمایه گذاری و کار کند؛ تا سطح جرایم کاهش یابد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر