زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تفاهم نامه همکاری میان وزارت شهرسازی و انستیتیوت تحقیقات کوریا برای اسکان بشری امضا شد

تفاهم نامه همکاری میان وزارت شهرسازی و انستیتیوت تحقیقات کوریا برای اسکان بشری امضا شد

author avatar
13 Feb 2020 - 20:01
تفاهم نامه همکاری میان وزارت شهرسازی و انستیتیوت تحقیقات کوریا برای اسکان بشری امضا شد
author avatar
13 Feb 2020 - 20:01

کابل (پژواک ٢٤ دلو ٩٨): تفاهم نامه همکاری به منظور تطبیق ستراتیژی و پلان فضایی ملی میان وزارت شهرسازی و اراضی و انستیتیوت تحقیقات کوریا برای اسکان بشری به امضا رسید.

محمد جواد پیکار سرپرست وزیر شهرسازی و اراضی در این مراسم گفت، جای مسرت است که امروز برای نخستین بار در تاریخ کشور شاهد آغاز کار برای تطبیق پروژه ستراتیژی و پلان فضایی ملی هستیم. با تطبیق این پروژه ملی برگرفته از تجربه کشور دوست کوریای جنوبی، ما در عرصه شهر سازی صاحب پلان استفاده مملکتی خواهیم شد که در مقیاس بزرگ، متوسط و کوچک تنظیم می گردد.

موصوف، تطبیق این پروژه ملی را با همکاری انستیتیوت تحقیقات کوریا برای اسکان بشری در ایجاد هماهنگی های لازم میان ادارات سکتوری در جهت طرح و تطبیق پروژه های بزرگ زیربنایی و از این رهگذر نایل شدن به رشد اقتصادی و اجتماعی مطلوب با اهمیت تلقی نمود.

او خاطر نشان ساخت که پیشنهاد مشخص ایجاد یک کمیته برای نظارت از روند تطبیق این پروژه شامل تمامی ادارات ذیربط از سوی این وزارت به مقام عالی ریاست جمهوری فرستاده شده و با حصول حکم فعالیت در این راستا رسماً آغاز خواهد شد.

سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی اذعان نمود که با تطبیق این پروژه ملی تاریخی به هزینه پنج میلیون دالر امریکایی کمک کشور دوست کوریای جنوبی و بانک جهانی؛ وزارت شهرسازی و اراضی شیوه پلان گذاری عکس العملی کوچک به بزرگ را به شیوه پلان گذاری بزرگ به کوچک تغییر خواهد داد.

وى افزود، با امضاء این تفاهم نامه و همکاری انستیتیوت تحقیقات کوریا برای اسکان بشری برای نخستین بار نقشه راه واضح برای پلان گذاری ملی، منطقوی و شهری ترتیب و ارتباط شهر ها با دهات به گونه موثر و مستمر تامین خواهد شد.

مون جیونگ هو معاون انستیتیوت تحقیقات کوریا برای اسکان بشری و همچنان زها هایونگ ری سفیر کوریای جنوبی مقیم کابل، پیرامون مفاد این برنامه در عرصه های انکشافی و اقتصادی و دوام حمایت کشور متبوع شان در عرصه های تخنیکی و مالی صحبت نموده و بالخصوص در عرصه تطبیق بهتر ستراتیژی و پلان فضایی ملی وعده هرگونه همکاری دادند.

قابل ذکر است که ستراتیژی و پلان فضایی ملی در مدت زمان دو سال تطبیق خواهد شد و قرار است در ماه مارچ سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۰ تن از اعضای رهبری و متخصصین وزارت های زیربنا به منظور کسب تجارب لازم و اندوخته های علمی عازم کوریای جنوبی شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر