زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شبکه زنان افغان: آمار خشونت علیه زنان در افغانستان در حال افزایش است

شبکه زنان افغان: آمار خشونت علیه زنان در افغانستان در حال افزایش است

author avatar
13 Feb 2020 - 19:55
شبکه زنان افغان: آمار خشونت علیه زنان در افغانستان در حال افزایش است
author avatar
13 Feb 2020 - 19:55

کابل (پژواک، ۲۴دلو ۹۸): شبکه زنان افغان، در گردهمایی که به مناسبت پیوستن به روز جهانی «قیام یک بیلیونی برضد خشونت علیه زنان» تدویر شده بود، خواستار تخصیص بودجه برای نظارت بر تطبیق قانون منع خشونت علیه زنان شد.

چهارده هم فبروری، مصادف است با روز جهانی قیام بیلیونی زنان بر ضد خشونت علیه زنان می باشد. به همین مناسبت امروز گردهمایی به اشتراک ده ها تن از سوی شبکه زنان افغان در پارک شهر نو کابل تدویر شده بود.

روشن مشعل مسوول بخش دادخواهی شبکه زنان افغان در این مراسم گفت که باید در افغانستان قانون منع خشونت علیه زنان تطبیق و برای نظارت و تطبیق این قانون بودجه اختصاص داده شود.

او بدون ارایه جزییات گفت که آمار خشونت علیه زنان در افغانستان در حال افزایش است.

وی افزود:« امروز ما با استفاده از این روز قیام جهانی خواستیم که زنان در تمام جهان با هم  یکجا شویم و به خشونت علیه زنان نه بگوییم. »

روشن څیړن عضو شبکه زنان افغان همبستگی زنان افغان با زنان جهان در رابطه به منع خشونت علیه زنان اعلام نمود ه گفت :«امروز ما صدای رسای خود را بلند کردیم تا قضایایی که در رابطه با خشونت علیه زنان در افغانستان وجود دارد پیگیری شود. »

در اعلامیه این نهاد به رسیدگی به قضایای زنان در ارگانهای عدلی و قضایی، پایان دادن به فرهنگ معافیت، مجازات عاملان خشونت با زنان، ساختن طرح های موثر برای جلوگیری از خشونت علیه زنان، روشن کردن اذهان مردم در مورد حقوق زنان تاکید شده و از سازمان ملل متحد خواسته شده تا برای کاهش خشونت با زنان در افغانستان اقدامات لازم نماید.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر