زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صرفیه برق بیش از ٤٠هزار فامیل را در فاریاب مخالفین مسلح جمع آوری می کنند

صرفیه برق بیش از ٤٠هزار فامیل را در فاریاب مخالفین مسلح جمع آوری می کنند

author avatar
13 Feb 2020 - 16:43
صرفیه برق بیش از ٤٠هزار فامیل را در فاریاب مخالفین مسلح جمع آوری می کنند
author avatar
13 Feb 2020 - 16:43

ميمنه (پژواک، ٢٤ دلو ٩٨): مسئولین شرکت های برشنا در ولایت فاریاب می گویند که صرفیه برق بیش از ٤٠ هزار فامیل را در این ولایت، مخالفین مسلح جمع آوری می کنند و حدود ٧٠ میلیون افغانی، ارگانهای امنیتی مقروض می باشند.

در ولایت فاریاب دو ریاست برق وجود دارد؛ شهر میمنه و چهار ولسوالی پشتونکوت، خواجه سبزپوش، شیرین تگاب و دولت آباد به عنوان ریاست برق فاریاب؛ و چهار ولسوالی اندخوی، قرمقول، قرغان و خانچارباغ به ریاست برخ اندخوی نامیده میشود.

برق شهر میمنه و ٨ ولسوالی ولایت فاریاب، از کشور ترکمنستان تامین میگردد که فی کیلووات ٣،٧٥ افغانی هزینه دارد.

 سید عبدالحمید رئیس شرکت برشنا فاریاب، امروز هنگام افتتاح پنج برج برق در نواحی مختلف شهر میمنه گفت که در سطح شهر میمنه و چهار ولسوالی پشتونکوت، خواجه سبزپوش، شیرین تگاب و دولت آباد، ٦٢هزار فامیل مشترکین برق دارند که صرفیه ٣٢ هزار فامیل را دولت و ٣٠ هزار فامیل دیگر را که تحت تسلط مخالفین مسلح اند، به آنان می پردازند.

وى افزود، شرکت برشنا حدود ١٠٠ میلیون افغانی از مشترکین بابت صرفیه برق مطالبه دارند، که ٥٥ میلیون افغانى این پول، بالای ارگانهای امنیتی چون وزارت داخله و دفاع و همچنان ریاست ارشاد، حج و اوقاف می باشد، و نمی پردازند.

او علاوه کرد که در فاریاب زورمند وجود ندارد که صرفیه برق را نپردازد؛ اما برخی افراد از چنگک دزدانه استفاده کرده و از برق کار می گیرند، که شب گذشته سه تن از آنان را ارگانهای کشفی و امنیتی دستگیر و توقیف کردند.

رییس برق فاریاب، در مورد پنج برج برق که امروز در شهر میمنه به بهره برداری سپرده شد، گفت که زمین و مصارف دیوار احاطه برج ها را مردم داده اند؛ اما ترانسفارمرها و سایر تجهیزات مورد نیاز برج ها به حمایت و همکاری ریاست عمومی شرکت دافغانستان برشنا، فراهم و نصب گردیده است که بيشتر از ٢٠٠٠ هزار فامیل از برق نورمال مستفید شدند.

مستفید شونده گان برق، از ارائه خدمات شرکت برشنا ابراز رضایت نموده، می گویند که خود شان آماده شدند تا زمین در اختیار برشنا قرار دهند و مصارف دیوار احاطه برج ها را بپردازند.

محمد موسی مدیر یکی از مکاتب، از مردم و کسانی که صرفیه برق را نپرداخته اند خواست که اگر می خواهند از نور برق دوامدار استفاده کنند، باید صرفیه های شانرا به اسرع وقت بپردازند؛ تا حکومت افغانستان از کشور ترکمنستان مقروض نشود.

در همین حال، انجنیر محمد انور معاون بخش تجارتی ریاست برق اندخوی گفت که در ولسوالی چهارگانه اندخوی، ٢٢هزار مشترک برق دارند، که بیش از ٩ هزار شان صرفیه شانرا به طالبان می پردازند.

وی گفت که در کنار این معضل، بیش از ١٥ میلیون افغانی، وزارت های داخله و دفاع مقروض اند و حدود ٤ میلیون افغانی را زورمندان محلی، قوماندانان، قوماندان امنیه اندخوی و برخی سرمایه داران نمی پردازند.

اما طالبان مسلح، در اين مورد چيزى نگفته اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر