زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تفتیش آرأ هنوز آغاز نشده و بازشمارى آرأ نیز در سرپل متوقف شده است

تفتیش آرأ هنوز آغاز نشده و بازشمارى آرأ نیز در سرپل متوقف شده است

author avatar
16 Feb 2020 - 13:30
تفتیش آرأ هنوز آغاز نشده و بازشمارى آرأ نیز در سرپل متوقف شده است
author avatar
16 Feb 2020 - 13:30

 

سرپل (پژواک، ۲۷ دلو ۹۸): روند تفتیش آرای انتخابات ریاست جمهوری، هنوز به دلیل عدم حضور نماینده گان کمیسیون شکایات انتخاباتی آغاز نشده و روند بازشماری آرأ در سرپل نیز متوقف گرديده است.

قرار بود ده درصد محلات رای دهی، از قضیه ۱۳۷ هزار رای و پانزده درصد محلات رای دهی از قضیه ۱۰۲ هزار رایی که شکایت ها در مورد آن ثبت شده است، امروز آغاز گردد.

اما عصمت الله مل کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، نزدیک به چاشت امروز گفت که تا حال ناظرین کمیسیون شکایات انتخاباتی، برای نظارت از این روند حاضر نشده و هر گاه حضور یافتند، این روند آغاز می شود.

اما او افزود که اگر ناظرین کمیسیون شکایات انتخاباتی حاضر نشوند، کمیسیون در مورد تصمیم اتخاذ می کند.

یوسف رشید رییس بنیاد آزاد و عادلانه افغانستان (فیفا)، عدم حضور نماینده گان کمیسیون شکایات انتخاباتی برای نظارت از این روند را نگران کننده دانسته گفت که آنها باید حضور می یافتند؛ زیرا این تفتیش به اساس فیصله کمیسیون شکایات انتخاباتی انجام می شود.

با این حال، ذبیح الله سادات یک تن از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات گفت که برعلاوه تفتیش آرای یادشده، آرای ۲۹۸ محل رایدهی در ولایت های بدخشان، تخار، سرپل، فاریاب، غزنی، ننگرهار، هلمند، کندهار و کابل بازشماری مجدد شود.

موصوف افزود که این روند آغاز شده است.

 وحیدالله تړون رئیس دفتر کمیسیون مستقل انتخابات در کابل نیز گفت که روند بازشماری مجدد ۲۱ محل رایدهی در کابل که ۴۴۸ رای را در بر می گیرد، آغاز شده و تا پایان امروز نهایی می شود.

اما این در حالی است که به اساس گزارش آژانس خبری پژواک، روند بازشماری مجدد آرای ده محل، پس از بازشماری آرای هشت محل در سرپل، متوقف شده است.

منابع کمیسیون شکایات انتخاباتی در سرپل گفته اند که این روند، به اساس هدایت دفتر مرکزی کمیسیون شکایات انتخاباتی، در این ولایت متوقف شده است.

حامیان داکتر عبدالله نامزد ریاست جمهوری نیز این روند  را در سرپل تحریم کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر