زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در بدخشان ٣٥ تن از اثر امراض طرق تنفسى جان داده اند

در بدخشان ٣٥ تن از اثر امراض طرق تنفسى جان داده اند

author avatar
16 Feb 2020 - 11:51
در بدخشان ٣٥ تن از اثر امراض طرق تنفسى جان داده اند
author avatar
16 Feb 2020 - 11:51

فيض آباد (پژواک، ٢٧ دلو ٩٨): مسئولان ریاست صحت عامۀ بدخشان، از تلف شدن ۳۵ تن از اثر امراض طرق تنفسى در ولسوالی واخان آن ولايت خبر می دهند؛ اما باشنده گان محل، رقم تلفات را بيش از ٦٠ تن مى گويند.

داکترنوشین گهر کریمی معاون ریاست صحت عامۀ بدخشان، به آژانس خبرى پژواک گفت که در دو و نیم ماه گذشته با افزايش سردى هوا، ٣٥ تن شامل زنان، اطفال و مردان کهن سال از اثر امراض طرق تنفسی چون سينه- بغل جان باخته اند.  

وى گفت که هفتۀ گذشته، دو تیم صحی با ادویه مورد نياز به ولسوالی واخان اعزام شده اند و در حال حاضر وضعیت تحت کنترول است.

موصوف افزود  شايعاتى مبنى بر اينکه اين افراد از اثر بيمارى کرونا جان باخته اند، واقعيت ندارد، وبررسى هاى تيم موظف صحى نشان ميدهد که اين افراد به اثر امراض طرق تنفسى تلف شده اند.

اما باشندگان محل و معاون شوراى ولايتى بدخشان، با رد اظهارات خانم نوشين مى گويند که تلفات دو چند مى باشد و رياست صحت عامه در فرستادن تيم هاى صحى در اين ولسوالى، غفلت کرده است.

طلب الدین قادری معاون شورای ولایتی بدخشان، به پژواک گفت که آمار اعلان شده از سوى صحت عامه واقعيت ندارد، در حقيقت بيش از ٦٠ تن از اثر امراض طرق تنفسى جان باخته اند.

وى افزود: "متاسفانه ریاست صحت عامه بدخشان، در حصه انتقال تیم های صحی به اين ولسوالی غفلت نموده اند، بعد از سپری شدن دو و نیم ماه و تلفات بیش از ۶۵ تن، اخيرا دو تیم صحی را  به آن ولسوالی اعزام نموده است."

او گفت که همه ساله در ولسوالی واخان، تعداد زیادی مردان و زنان از اثر امراض طرق تنفسى جان مى بازند؛ زيرا در کنار اينکه مراکز صحى، از محلات رهايشى دورتراست، ادويۀ کافى نيز در مراکز صحى وجود نمى داشته باشد.

 وی افزود: "من که زادگاهم ولسوالی واخان است، تاحال ندیده ام که مرد و یازنی که به اپندکس وتکلیف ولادی دچار باشد، از آن ولسوالی به مرکز ولایت غرض تداوی اعزام شده باشد. متاسفانه در همانجا جان داده اند؛ چرا که فاصله ولسوالی واخان در حدود ۴۰۰ کیلومتر با مرکز ولایت مى باشد."

موصوف از رياست صحت عامه خواست که در قسمت ايجاد کلينيک هاى صحى  دراين ولسوالى، اقداماتى را روى دست گيرد.

احمدخان يک تن از باشندگان قريۀ گاز خان ولسوالى واخان، به پژواک گفت که در دو ماه گذشته، ده ها تن از باشندگان اين ولسوالى، به امراض طرق تنفسى مصاب شده اند.

همچنان موصوف افزود که  بيش از ٦٥ تن شامل مردان، زنان و کودکان در قريه هاى مختلف اين ولسوالى، از اثر امراض طرق تنفسى جان داده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر