زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: هر ابتکاری که افغانها  را به صلح نزدیک کند، استقبال می کنیم

غنى: هر ابتکاری که افغانها را به صلح نزدیک کند، استقبال می کنیم

author avatar
16 Feb 2020 - 10:13
غنى: هر ابتکاری که افغانها  را به صلح نزدیک کند، استقبال می کنیم
author avatar
16 Feb 2020 - 10:13

کابل (پژواک، ٢٧ دلو ٩٨): رئیس جمهور غنی در ديدار با شمارى از مقامات بلندپايۀ امريکا، روى تحکیم منافع افغانستان و امریکا، در خصوص مسايل امنيتى و صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کرد و گفت، هر ابتکاری که افغانها را به صلح نزدیک کند، استقبال می کند.

در خبرنامۀ اى دفتر مطبوعاتى سخنگوى رئیس جمهور که امروز در دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است محمد اشرف غنی شام ديروز ٢٦ دلو در حاشیۀ نشست امنیتی مونیخ در آلمان با زلمی خلیلزاد نمایندۀ خاص وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان و شماری از اعضای آن مجلس و اعضای مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا ديدار کرد.

منبع مى نويسد که در این دیدار هر دو جانب روی تعقیب موضوعاتی که در روز­هاى گذشته در دیدار رئیس جمهور غنی با وزرای امور خارجه و دفاع ایالات متحدۀ امریکا در خصوص صلح افغانستان صورت گرفت، تاکید کردند.

به اساس معلومات رياست جمهورى، غنى در ديدارش با نانسى پلوسى رييس مجلس نمایندگان امریکا در رابطه به مسایل امنیتی، روند صلح و مبارزه افغانستان با گروه های تروریستی و مواد مخدر صحبت کردند و از تروریزم به عنوان تهدید مشترک برای منطقه و متحدین افغانستان یاد گردید.

رئیس جمهور غنی در مورد پروسه صلح گفت که باید فرصت ها و تهدیدات به گونۀ دقیق ارزیابی شود و حکومت افغانستان این اراده، تدبیر و توانایی را دارد که فرصت ها را به گونه درست بخاطر رسیدن به صلح پایدار، تحلیل کند.

در این دیدار، روی تحکیم منافع افغانستان و امریکا نیز صحبت شد و رئیس جمهور گفت:"ما هنوزهم در میان مدت و دراز مدت با خطرات مشترک مواجه هستیم و باید با این تهدیدات به گونه مشترک مبارزه صورت گیرد."

رييس جمهور و هیات کانگرس امریکا در زمینۀ مبارزه قاچاق مواد مخدر نیز صحبت کردند و رئیس جمهور در این خصوص خاطر نشان ساخت: "طالبان هنوز هم در قاچاق مواد مخدر دخیل می باشند."

غنى همچنان  گفته است: "هنوز ما شاهد تغییر چشمگیر و اقدامات عملی از سوی پاکستان در خصوص مبارزه با تروریزم نبوده ایم و پناهگاه های طالبان هنوز هم یک معضل است که باید به آن پرداخته شود."

در عين حال رييس جمهور غنى  پس از ظهر ديروز  در ديدار با شماری از اعضای مجلس سنای ایالات متحدۀ امریکا، روی مسایل مختلف به ویژه صلح افغانستان، گسترش و تحکیم روابط استراتیژیک میان دو کشور و ادامۀ حمایت های آن کشور از افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامۀ خبرنامه آمده است که رئیس جمهور یکبار دیگر تروریزم را تهدید اصلی برای افغانستان، ایالات متحدۀ امریکا و منطقه خواند و ضمن یادآوری از مبارزۀ افغانستان در برابر داعش، بر ادامۀ مبارزۀ مشترک در برابر تروریزم، تاکید ورزید.

به نقل از خبرنامه، محمد اشرف غنى ضمن تاکید بر مالکیت و رهبری پروسۀ صلح توسط دولت افغانستان و با اشاره به خطرات و فرصت ها در این روند، افزود:" ما باید خطرات را در پروسۀ صلح به گونۀ دقیق بدانیم تا با چالش بزرگ مواجه نشویم و از هر ابتکاری که ما را به صلح نزدیک کند، استقبال می کنیم."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر