زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هواداران دوستم: براى کارگران تنقیص شدۀ ریاست هایدروکاربن های شمال دادخواهى مى کنيم

هواداران دوستم: براى کارگران تنقیص شدۀ ریاست هایدروکاربن های شمال دادخواهى مى کنيم

author avatar
16 Feb 2020 - 14:49
هواداران دوستم: براى کارگران تنقیص شدۀ ریاست هایدروکاربن های شمال دادخواهى مى کنيم
author avatar
16 Feb 2020 - 14:49

شبرغان(پژواک، ٢٧ دلو ٩٨): صدها تن از کارگران تنقیص شدۀ ریاست هایدروکاربن های شمال، در نهمین روز اعتراضات هشدار دادند که اگر به خواسته هاى شان رسيدگى نگردد، دامنۀ اعتراضات شان را تا درب ریاست جمهوری مى رسانند.

این درحالیست که صدها تن از هواداران جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری نیز درهمصدایی با این کارگران، درکنارآنها ایستاده و برای حق طلبی مامورین تنقیص شده، دادخواهی مى کردند.

عبدالحمید یکی ازانجنیران تنقیص شده، به آژانس خبرى پژواک گفت که طى ٩ روز تحصن اين کارمندان، در قسمت حل مشکل شان هيچ گونه اقدامى صورت نگرفته است.

او خاطر نشان کرد افرادی که تنقیص شده اند، همه سرپرست خانواده هايی اند که حداقل زنده گی پنج نفر وابسته به آنها است، به این معنی که اکنون زنده گی حداقل دو هزارو پنجصد تن از فامیل های این کارگران، با خطر بی سرنوشتی و فقر رو به رو اند.

موصوف افزود که اگر مقامات در قسمت پاسخگویی به معضل ایجاد شده توجه نکنند، بدون شک که این اعتراضات به خشونت خواهد انجامید.

محمد نبی یکتن ديگر از کارگران تنقيص شده، به پژواک گفت: "اگر مقامات به حرف ها و خواست های ما گوش ندهند، دامنه اعتراضات خود را تا عقب دروازه های ارگ می کشیم، تصمیم ما برآن است تا حداقل سه تا چهارصد نفرما روانۀ کابل شوند و درب وزارت معادن و پترولیم را بسته درعقب دروازه های ارگ تجمع نمایند."

وى در ادامه افزود: "کارگران معترض، از مدت ٩ روز به این سو هرکدام با پرداخت صد - صد افغانی خیمه تحصنی را عقب ساختمان ولایت برپا کرده اند، برخی از مسئولین در مرکز که برعلیه ما جفا روا داشته اند، بشرمند که به صدای ما پاسخ مثبت نمی گویند."

ذبیح الله حداد یک تن از هواداران جنرال عبدالرشیددوستم معاون اول رييس جمهور که در جمع اين تحصن کننده ها قرار داشت، به پژواک گفت که هدف شان دادخواهى براى اين کارگران تنقيص شده مى باشد واگر در قسمت تنقیص این کارگران و مامورین تجدید نظر نشود، عواقب بدی را درقبال خواهد داشت.

موصوف از مقامات بلند پایۀ حکومت در مرکز خواست تا درقسمت کارگران تنقیص شده، تجدید نظرکنند و راه حلی برای ختم این معضل دریافت نمایند.

با آنکه مقامات محلى جوزجان در مورد اعتراض کارگران و مامورین تنقیص شدۀ ریاست هایدروکاربن های شمال، حاضر به پاسخ دهى به سوالات خبرنگاران نيستند؛ اما يک مقام مسئول در مقام ولايت که نخواست نامش درگزارش ذکر گردد، به پژواک گفت که والی ولایت و رييس شورای ولایتی، برای رفع این معضل به کابل سفرنموده اند؛ تا در مورد با مقام ها صحبت نموده و راه حل را مشخص کنند.

 اين درحاليست که از شمار ٥٤٢ تن از مامورین و کارگران ریاست هایدروکاربن های شمال، پنجصد و دوازده تن آنها تنقیص شده اند و از این شمار، تنها سی تن در پُست های وظیفوی شان باقی مانده اند که در ترکیب آنها یک زن شامل است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر