زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

موافقتنامۀ برق رسانی ولایت بدخشان به امضا رسید

موافقتنامۀ برق رسانی ولایت بدخشان به امضا رسید

author avatar
17 Feb 2020 - 17:20
موافقتنامۀ برق رسانی ولایت بدخشان به امضا رسید
author avatar
17 Feb 2020 - 17:20

کابل (پژواک، ٢٨ دلو ٩٨): موافقتنامۀ برق رسانی ولایت بدخشان، به ارزش مجموعی ۶۳۱ میلیون دالر امریکایی، میان د افغانستان برشنا شرکت و بنیاد انکشافی آغاخان، به امضا رسید.

این مطلب در خبرنامه اى که از سوى وزارت ماليه، به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، بيان شده است.

منبع نوشته است که این پروژه، به صورت مجموعی شامل تولید ۹۱ میگاوات برق به ارزش مجموعی ۶۳۱ میلیون دالر امریکایی بوده که دارای ظرفیت خط  انتقال ۱۱۰ کیلوولت (KV) با ویژگی‎های ۲۲۰ کیلو ولت (KV)، و شبکه توزیعی آن برای تمام  ولایت بدخشان  تمدید انرژی برق خواهد نمود.

همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه، در رابطه به امضای این پروژه گفته است که یکی از پالیسی های حکومت افغانستان، سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق مشارکت عامه و خصوصی و استقلال در تولید انرژی از منابع داخلی می باشد. صندوق انکشافی آغا‎خان که در این بخش از تجارب کافی در سطح منطقه برخوردار می باشد، پروژه برق رسانی ولایت بدخشان را با سرمایه گذاری ۶۳۱ میلیون‎ دالر امریکايی اجراء نموده و انرژی برق را به باشندگان این ولایت فراهم خواهد نمود. مدت قرارداد این پروژه برای ۳۰ سال پیشنهاد گردیده که در مراحل مختلف تطبیق خواهد گردید.

وی افزود: "با تطبیق پروژه متذکره، ضمن آنکه باشنده گان محترم ولایت بدخشان، از انرژی برق مستفید می گردند، برای بیش از ۲۰۰۰ تن در جریان تطبیق پروژه، شغل ایجاد گردیده و تاثیر مثبت بالای سطح زندگی و عواید ملی کشور دارد."

شهرزاده هیرجی سفیر بنیاد انکشافی آغا خان گفته است: "ما می خواهیم که از طریق این چارچوب کم نظیر که تحت رهبری دولت افغانستان ایجاد گردیده، از سکتور خصوصی جهت ایجاد سیستم های انرژی در ولایت بدخشان به شمول تولید انرژی، انتقال و توزیع آن حمایت نمائیم."

بر اساس معلومات خبرنامه، مدت قرارداد این پروژه برای ۳۰ سال پیشنهاد گردیده، که در مراحل مختلف تطبیق خواهد گردید. برای تطبیق هر مرحلۀ آن، هفت سال در نظر گرفته شده است که در ربع اول قرارداد، ۵۰٪ ولایت بدخشان؛ و در ربع دوم آن تمام باشندگان این ولایت، از انرژی برق مستفید خواهند گردید. مفاد حاصل از مرحله اول، به عنوان سرمایه گذاری در مرحله دوم و به همین گونه در سایر مراحل، به کاربرده خواهد شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر