زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشنده گان میدان وردک: حملات هوایی بالای افراد ملکی عاجل متوقف گردد

باشنده گان میدان وردک: حملات هوایی بالای افراد ملکی عاجل متوقف گردد

author avatar
18 Feb 2020 - 15:39
باشنده گان میدان وردک: حملات هوایی بالای افراد ملکی عاجل متوقف گردد
author avatar
18 Feb 2020 - 15:39

کابل(پژواک، ۲۹ دلو ۹۸): شمارى از باشنده گان میدان وردک، حملات هوایی بالای افراد ملکی را تقبیح کرده و خواستار شناسایی و برخورد قانونی با عاملان آن شدند و هشدار دادند که اگر اينگونه حملات توقف نکند، به حکومت مرکزی مشکل ایجاد می کنند.

امروز ده ها تن از باشنده گان میدان وردک، طی یک گردهمایی در کابل، کشتار افراد ملکی به خصوص محصلان را در این ولایت تقبیح کرده و خواستار توقف عملیات های هوایی و برخورد قانونی با عاملان حملات هوایی شدند.

سید رحیم ستار رئیس شورای قومی وردک که در این گردهمایی صحبت می کرد گفت که مردم بی گناه کشته می شوند و منازل شان حریق می شود؛ اما هیچکس به آن توجه نمی کند.

وی علاوه کرد که اخیراً در ولایت، سه فرد ملکی که همه محصل بودند، کشته شده و یک تن دیگر شان زخم برداشته است.

به تاریخ ۱۸ دلو، در اثر بمباردمان طیاره هاى بی پیلوت در قریه حکیم خیل، منطقه تپه ولسوالی دایمیرداد ولایت میدان وردک، سه فرد ملکی که همه محصل بودند، کشته شدند و یک محصل دیگر زخمی گردید.

رئیس شورای قومی وردک، درادامه گفت که در اوایل خارجی ها وعده سپردند که به منظور مبارزه با فساد، مواد مخدر، ناامنی و تامین صلح به افغانستان آمده اند؛ اما با تاسف که با گذشت هر روز ناامنی، فساد و کشتار و... افزایش پیدا کرده است.

موصوف، با بیان اینکه اخیراً کشت مواد مخدر افزایش پیدا کرده و رشوه به یک فرهنگ مبدل شده است، گفت که در ادارات دولتی، بدون واسطه و دادن رشوه، قسمی با مراجعين برخورد می شود که گویا از این کشور نباشند.

عبدالرحمن وردک نماینده مردم میدان وردک در ولسی جرگه نیز حملات هوایی بالای منازل مسکونی را تقبیح کرده و خواستار برخورد قانونی با عاملان آن شد.

وی گفت که چندین بار صدای شان را بلند کردند؛ اما متاسفانه که صدای شان شنيده نشده است.

موصوف افزود که هر روز مردم افغانستان، از طریق استخبارات ابرقدرت های جهان و کشورهای همسایه، به نام های مختلف کشته می شوند.

موصوف، از سیاسیون کشور خواست که رقابت های شخصی شان را  کنار بگذارند و جلو کشتار، ناامنی، فساد و چالش های موجود در کشور را بگیرند.

سایر اشتراک کنندگان در این گردهمایی نیز نظر مشابه داشتند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر