زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها تن در جوزجان، از رشته هاى نرسنگ و قابلگى فارغ شدند

صدها تن در جوزجان، از رشته هاى نرسنگ و قابلگى فارغ شدند

author avatar
18 Feb 2020 - 16:18
صدها تن در جوزجان، از رشته هاى نرسنگ و قابلگى فارغ شدند
author avatar
18 Feb 2020 - 16:18

شبرغان(پژواک، ٢٩ دلو ٩٨): در جوزجان صدها نرس و قابله، درحالى سند آموزشى دورۀ دو ساله را به دست آوردند که شمارى از اين فارغان، از بابت دريافت کار نگران اند.

شاه محمود احسان مسئول "انستیتيوت طبی آسیای جدید"، در مراسم فراغت اين ٤٣١ تن از قابله ها و نرس ها در شهر شبرغان گفت که اين قابله ها و نرس ها در دوره آموزشى دوساله، دربخش هاى قابلگى، نرسنگ، فارمسى، نسايى- ولادى، پروتيز دندان وغيره آموزش ديده اند.

به گفتۀ وى از جمله ٤٣١ تن، ٢٠١ تن را دختران و ٢٣٠ تن را پسران تشکيل مى دهند.

اما شمارى از فارغين يادشده، از بابت کاريابى نگران اند.

ممتاز دختری که از رشتۀ قابلگى فارغ شده است به پژواک گفت: "دو سال درس خواندم و اکنون میخواهم تا برای مردم خدمت نمایم، خوشحال هستم که سند فراغت را به دست آوردم؛ اما نمى دانم که کار برايم يافت مى شود يانه."

وی افزود که برایش مهم نیست که درکجا برایش وظیفه داده می شود، مهم این است تا به مردم خود که ازناحیه عدم دسترسی به عرضه خدمات صحی دچارمشکل اند، خدمت کند و حاضر است در هرنقطه کشور که برايش کار داده شود، برود.

رحمت الله حشر یکی ازباشنده های ولسوالی درزاب اين ولايت که از رشتۀ نرسنگ فارغ شده است، گفت از بابت اينکه آيا به کار جذب مى شود ياخير؟ نگران است.

وى درحالىکه مى گفت آرزو دارد تا در ولسوالى درزاب به کار جذب شود، افزود: "در ولسوالی ما تعداد کثیری ازمردم نسبت عدم دسترسی به داکتر و ادویه طبی، دچارمشکل اند."

به گفتۀ موصوف، مرگ و میرمادران واطفال، شیوع امراض مختلف فصلی دراین ولسوالی از مسایلی است که باشندگان اين ولسوالى، با آن سردچار اند.

وی افزود: "از اینکه ولسوالی درزاب مطلق به دست مخالفین دولت قراردارد، اکثرمردم آن از دسترسی به داکترزنانه، نرس و قابله محروم اند و کمترکسی حاضرمیشود تا به این ولسوالی منحیث داکتر و نرس ایفای وظیفه نماید."

موصوف اظهار اميدوارى کرد که مسئولین، برخی از فارغین جدید را به صفت نرس و قابله به این ولسوالی جذب و اعزام نماید.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر