زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها کارتن تخم مرغ فاسد از شهر میمنه جمع آورى گردید

صدها کارتن تخم مرغ فاسد از شهر میمنه جمع آورى گردید

author avatar
18 Feb 2020 - 17:11
صدها کارتن تخم مرغ فاسد از شهر میمنه جمع آورى گردید
author avatar
18 Feb 2020 - 17:11

ميمنه(پژواک، ۲۹ دلو ٩٨): ریاست امنیت ملی در شهر میمنه مى گويد که صدها کارتن تخم مرغ فاسد شده با تاریخ تقلبی را، از نزد فرشنده گان در بازارها جمع آوری نموده و در پیوند به آن، دو تن از فروشنده گان نیز بازداشت شده اند.

داکتر پرویز حمیدی مدیر عمومی صحت محیطی صحت عامه فاریاب، به آژانس خبرى پژواک گفت که  اطلاع حاصل نمودند یکی از دکانداران، نزدیک به ٤٠٠ کارتن تخم مرغ فاسد شدۀ زهری و تقلبی را از مزار شریف وارد شهر میمنه کرده و آن را جهت فروش در بازار عرضه کرده بود.

وى افزود که موضوع تورید و فروش تخم مرغ های فاسد شده را با ریاست امنیت ملی و کمیسیون موظف شریک ساختند و با هماهنگی پرسونل امنیت ملی، امروز(سه شنبه) برای جمع آوری تخم های یادشده از دکانداران و دستفروشان اقدام کردند.

عزت الله واحدی مدیر کنترول محصولات حیوانی ریاست زراعت فاریاب گفت که امروز هزران دانه تخم مرغ تاریخ گذشته و فاسد را جمع آوری کردند، که توسط کمیسیون موظف دفن خواهد شد.

وی عوامل اصلی فروش مواد تاریخ گذشته به خصوص مواد خوراکی در بازار ها را بی تفاوتی و یا نبود افراد صادق در گمرکات عنوان نموده افزود: "باید در بنادر و گمرکات، افراد با وجدان از نهادهای ذیربط توظیف گردند تا آنان به گونۀ درست و دقیق اموال وارداتی را بررسی نموده، به تاریخ گذشته اجازه ورود ندهند."

هنگام جمع آوری تخم های فاسد و تقلبی توسط پرسونل امنیت ملی و کمیسیون موظف، چندین دست فروش تخم های مرغ را که از عمده فروشان گرفته بودند، برگدانیدند؛ برخی با مشاجره و شماری هم از روی ناچاری که مسئولین و مردم حضور داشتند، پول یا تاوان پرداختند.

عبدالخلیل یک تن از دست فروشان گفت که  با کراچی چهار تایره اش، میوه فروشی می کرد، وقتی همه دستفروشان را دید که تخم مرغ گرفته می فروشند، او نیز تخم مرغ خريدارى کرد.

 وی اضافه کرد: "اگر خبر می داشتم که اين تخم ها فاسد شده و تاريخ تيرشده اند، هرگز نمى خريدم و بالاى مردم آن را نمى فروختم، بسيار جگر خون هستم که مردم مريض نشوند."

 نیک محمد یکی دیگر از دست فروشان گفت که جنگ ها سبب شده همراۀ با پنج عضو خانواده اش از ولسوالی المار به شهر میمنه بیجا شود.

وی افزود که روزانه با کودک ۱۲ ساله اش بر سر کراچی دست فروشی و به مشکل امرار معشیت می نمایند؛ اما امروز کارمندان حکومت متوجه ساختند تخم هايی که می فروشند فاسد و تاریخ گذشته است، باید دکانداران اموال شان را پس بگیرند.

موصوف گفت که ۲۰ کارتن تخم مرغ  که فی کارتن آن را ۷۲۰ افغانی خریده است و  هر دانه تخم چهار و نیم افغانی تمام می شود و دوباره یک دانه آن را به ۵ افغانی می فروشد؛ اما دیروز یک هوتلی از او چهار بسته تخم گرفت به خاطر فاسد بودن تخم ها پول نداد.

وی به حضور داشت کمیسیون موظف و پرسونل امنیت ملی، توانست تخم هايی را که از عمده فروش گرفته بود برگرداند و پولش را به دست بیاورد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر