زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صديقى: هیچ یک از بند های توافقنامه امريکا و طالبان بدون شرط نیست

صديقى: هیچ یک از بند های توافقنامه امريکا و طالبان بدون شرط نیست

author avatar
18 Feb 2020 - 18:43
صديقى: هیچ یک از بند های توافقنامه امريکا و طالبان بدون شرط نیست
author avatar
18 Feb 2020 - 18:43

کابل (پژواک، ٢٩ دلو ٩٨): صديق صديقى سخنگوی رئیس جمهور مى گوید که توافق با طالبان که احتمالا در هفتۀ آینده نهایی گردد، محتویات مشروط دارد وهیچ یک از بندهای توافقنامه بدون شرط نیست.

سخنگوی رییس جمهور که امروز ٢٩ دلو در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت، از نتایج اشتراک رییس جمهور در نشست امنیتی مونیخ و پیشرفت ها در پروسه صلح جزییات می داد گفت که خواست دولت جمهوری اسلامی افغانستان و مردم آتش بس کامل بوده؛ اما با کاهش چشمگیر خشونت موافقت شد تا این فرصت به نفع صلح تمام شود.

او افزود در ملاقاتی که رییس جمهور افغانستان با وزیر خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده امریکا در مونیخ داشت، آنها تصریح کردند که توافق با طالبان که احتمالا در هفته آینده نهایی گردد، محتویات مشروط دارد وهیچ یک از بند های توافقنامه بدون شرط نیست وگروه طالبان حاضر شده اند دست از جنگ وخشونت برداشته و جامعه کثرت گرای افغانستان را بپذیرند.

صدیقی در رابطه به نتایج سفر رییس جمهور که اواخر هفته گذشته به هدف شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان صورت گرفت گفت: پروسه صلح افغانستان، ادامه مبارزه مشترک با تروریزم، امنیت جهانی وپشتیبانی از نیروهای دفاعی وامنیتی افغانستان، محور اصلی گفتگوهای رییس جمهور افغانستان در نشست مونیخ بود.

موصوف افزود که  دولت افغانستان به عنوان نماینده واقعی مردم افغانستان، پیشرفت های اخیر در پروسه صلح را گام مثبت تلقی نموده، خطرات ونگرانی های موجود در این زمینه را به گونه جدی در نظر داشته و در این راستا محتاطانه عمل خواهد کرد.

او با تأکید بر اين که دولت به پیروزی صلح و پایان جنگ دایمی در کشور متعهد است، افزود که درک درست خطرات ونگرانی های موجود، مدیریت دقیق پروسه صلح را می طلبد که جلوگیری از آنها از مسئولیت های مهم حکومت به شمار می رود.

صديقى افزود رییس جمهور در حاشیه این نشست، با وزیر امور خارجه و وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، داکتر زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان وقوماندان عمومی نیروهای حمایت قاطع دیدار کرد.

همچنان رییس جمهور با سرمنشی سازمان ناتو، رییس و شماری از اعضای مجلس نمایندگان و تعدادی از اعضای مجلس سنای ایالات متحده امریکا تحت ریاست سناتور لندسی گراهام، دیدار داشت.

صدیقی گفت رییس جمهور افغانستان، با رؤسای جمهور آذربایجان و قزاقستان، صدر اعظم هالند، وزیر کابینه ومشاور امنیت ملی بریتانیا، وزرای خارجه آلمان و ترکیه نیز دیدار کرد.
او افزود که در این دیدار ها بحث اساسی پروسه صلح افغانستان بود که رییس جمهور خواست تا با شرکاء ومتحدان اصلی افغانستان روی پروسه صلح، امنیت، مبارزه مشترک افغانستان ومتحدان آن علیه تروریزم صحبت شود.

صدیقی گفت پیام اساسی مقامات کشورهای جهان ومتحدین افغانستان، این بود که تعهد جامعه جهانی برای حمایت از مردم افغانستان، نظام جمهوریت وحمایت از نیروهای امنیتی افغانستان کاملا پا برجا است وهیچ نوع تغییری در این تعهدات به میان نیامده ونخواهد آمد.

سخنگوی رییس جمهور افزود از پروسه صلح افغانستان به مالکیت و رهبری دولت جمهوری افغانستان اجماع جهانی وجود داشت و همگی حمایت شان را در این راستا اعلام نمودند.

صدیقی گفت که رییس جمهور کشور پس از بازگشت از نشست امنیتی مونیخ، به هدف توضیح پیشرفت ها در پروسه صلح وشریک ساختن، آن سلسله مشوره ها را با اقشار مختلف جامعه آغاز کرده ودیدار هایی با مسوولان حکومتی، والی ها وقوماندان های ارشد نیروهای دفاعی وامنیتی داشت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر