زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکمتیار: ما طرفدار ایجاد حکومت موازی نیستیم

حکمتیار: ما طرفدار ایجاد حکومت موازی نیستیم

author avatar
19 Feb 2020 - 20:03
حکمتیار: ما طرفدار ایجاد حکومت موازی نیستیم
author avatar
19 Feb 2020 - 20:03

کابل(پژواک،۳۰دلو۹۸): گلبدین حکمتیار، نامزد تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی در واکنش به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری می گوید که این نتایج در اثر  فشار های سیاسی اعلام شده است و باید انتخابات مجدداً در کشور برگزار شود.

این در حالی است که کمیسیون مستقل انتخابات، ناوقت دیروز طی یک نشست خبری، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و محمد اشرف غنی با کسب ٥٠،٦٤ فیصد کل آرای معتبر، برنده این انتخابات معرفی شد.

همچنان داکتر عبدالله عبدالله رئیس تیم ثبات و همگرایی و رئیس اجرائیۀ حکومت، ناوقت دیشب نتایج نهایی را رد کرده و خود را پیروز این انتخابات معرفی کرد و در ضمن تصمیم تشکیل حکومت همه شمول را تصریح کرد.

از سویی هم برخی نامزدان دیگر نیز نتایج نهایی اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را رد کرده و آن را نقض قانون خوانده اند.

گلبدین حکمتیار، نامزد تیم انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی شام امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت که اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات عجولانه و غیرقانونی است و باید انتخابات باطل گردد.

وی افزود:" ما طرفدار ایجاد حکومت موازی نیستیم اما از ایجاد حکومت متشکل از همه به شمول طالبان حمایت می کنیم چون حکومت کنونی مانع اصلی در برابر صلح و انتخابات شفاف در کشور است."

حکمتیار می گوید که انتخابات ششم میزان به دلیل تقلب گسترده مشروعیت خود را از دست داده است و باید انتخابات به طور کامل باطل گردد.

وی تصریح کرد که انتخابات آینده تحت اشراف حکومت قابل قبول برای همه و توسط کمیسیون انتخابات بی طرف و صادق در کشور برگزار شود.

موصوف می گوید:" اکنون گفتگو ها میان احزاب متعدد ادامه دارد، آنها همه را به اجلاس فوری و عاجل دعوت می کنند و توافقات ابتدائیه میان احزاب سیاسی و نامزدان ریاست جمهوری نیز به میان آمده است."

او علاوه کرد که مسئولیت عواقب بدی اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری به دوش کسانی خواهد بود که در جرایم انتخاباتی دست دارند و انتخابات ششم میزان را به رسوایی کشاندند.

وی خاطر نشان ساخت که کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی مرتکب تخطی‌هایی شده‌اند و باید آنها محاکمه شوند تا مایه عبرت برای دیگران باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر