زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سه نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز نتایج این انتخابات را رد کرده اند

سه نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز نتایج این انتخابات را رد کرده اند

author avatar
19 Feb 2020 - 17:52
سه نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری نیز نتایج این انتخابات را رد کرده اند
author avatar
19 Feb 2020 - 17:52

کابل (پژواک، ۳۰ دلو ۹۸): برخی نامزدان دیگر ریاست جمهوری نیز اعلام نتایج نهایی این انتخابات را رد کرده و میگویند که نتایج فوق، برای شان قابل قبول نیست.

کمیسیون مستقل انتخابات، ناوقت دیروز طی یک نشست خبری، نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد و محمد اشرف غنی با کسب ٥٠،٦٤ فیصد کل آرای معتبر، برنده این انتخابات معرفی شد.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس تیم ثبات و همگرایی و رئیس اجرائیۀ حکومت، ناوقت دیشب نتایج نهایی را رد کرده و خود را پیروز این انتخابات معرفی کرد و در ضمن تصمیم تشکیل حکومت همه شمول را تصریح کرد.

اکنون برخی نامزدان دیگر نیز نتایج نهایی اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات را رد کرده و آن را نقض قانون خوانده اند.

تیم صلح و عدالت اسلامی که در رهبری آن گلبدین حکمتیار قرار دارد، میگوید که نتایج نهایی اعلام شده از سوی کمیسیون انتخابات، تحت فشار گروه مشخص اعلام شده و برای آنها قابل قبول نیست.

فضل غنی حقمل سخنگوی این گروه، امروز به آژانس خبری گفت که در انتخابات شفافیت نبود و کمیسیون مستقل انتخابات، تحت فشار داخلی و خارجی قرار داشت.

نامبرده افزود که کمیسیون مستقل انتخابات، نتایج پر از تقلب را اعلام کرده و این نتایج برای آنها قابل قبول نیست.

وی گفت: "انتخابات برخاسته از تقلب و نتایج آن را به هیچ صورت نمی پذیریم، اعلام نتایج خلاف قانون و طرزالعمل است و کمیسیون مستقل انتخابات، نتوانست از این روند به خوبی نظارت کند.

از سوی دیگر، رحمت الله نبیل رئیس تکت انتخاباتی امنیت و عدالت نیز در صفحۀ تویترش اعلام نتایج انتخابات را ایجاد بحران دیگر خوانده است.

وی افزوده است: "اگر داکتر اشرف غنی با کسی دیگر از طریق انتخابات شفاف برنده میشد، ما این جرئت را داریم که برای شان تبریک بگوییم؛ اما امروز به اشرف غنی تسلیت عرض میدارم؛ بخاطریکه تمام بحران ها به گردن متقلبین و قاتلین دموکراسی خواهد افتاد."

همچنان لطیف پدرام رئیس تیم انتخاباتی آزادی، عدالت، امنیت و کنگرۀ ملی نیز با نشر یک خبرنامه، نگاشته است که نتایج نهایی انتخابات، برای آنها قابل قبول نیست و باید یک حکومت فدرالی اعلام شود.

وی افزوده است که کمیسیون مستقل انتخابات، بار دیگر ارزش های دموکراتیک و آرای مردم را با بحران مواجه کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر