زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عطاء محمد نور: تيم ثبات و همگرايى از ایجاد بحران اجتناب کند

عطاء محمد نور: تيم ثبات و همگرايى از ایجاد بحران اجتناب کند

author avatar
19 Feb 2020 - 09:46
عطاء محمد نور: تيم ثبات و همگرايى از ایجاد بحران اجتناب کند
author avatar
19 Feb 2020 - 09:46

کابل (پژواک، ٣٠ دلو ٩٨): عطاء محمد نور رئيس دارالانشاء حزب جمعيت اسلامى افغانستان مى گويد که خلق نمودن خشونت و چالش به هیچ صورت به خیر ملت نبوده و از تيم ثبات و همگرايي خواسته که از ایجاد بحران اجتناب نموده، انرژی شان را صرف تامین صلح و امنیت نمایند.

اين در حاليست که کميسيون مستقل انتخابات در نتيجه نهايي انتخابات رياست جمهورى، محمد اشرف غنى را برنده اعلان کرد، اما داکتر عبدالله اين نتيجه را نه پذيرفته، خود را پيروز اعلان نموده است.

در خبرنامه اى که از ادرس عطاء محمد نور منتشر شده، آمده است: (((چنانچه همه میدانند که مردم افغانستان با قبول تهدیدها و چالش‌ها به پای صندوق‌های رأی رفتند، از اینرو حق داشتند که نتیجهٔ انتخاب خود را زود تر میدانستند.))

نور خاطر نشان ساخته است، با وجود تمام چالش ها و موانع، اعلام نهایی نتایج یک گام مهم بسوی مردم سالاری دانسته میشود.

وى افزوده است: ((اميدواریم که با شکل گرفتن حکومت جدید، وضعیت سیاسی و اقتصادی كشور بهبود يافته و زمینه بسوی ثبات و شكوفايى سوق داده شود. اكنون چشم امید ملت عزیز ما به نتیجه پروسه صلح با تحريك اسلامي طالبان دوخته شده است؛ آرزومندیم با تشکیل اجماع و اتحادملی، در این روند حیاتی نیز پیروز میدان صلح و امنیت شویم.))

به گفته موصوف، توقع این است كه با توجه به جامعه متکثر و متنوع افغانستان، حكومتی با قاعده وسيع و از نتیجه حضور پُر رنگ همه اقوام و گروهاى مطرح تشكيل گردد و نظام به مشروعیت و ثبات بیشتر برسد تا اقوام مختلف و با هم برادر افغانستان خود شان را در حكومت آينده ببینند.

وی در ادامه افزوده است: ((قابل تذکر میدانیم که خلق نمودن خشونت و چالش به هیچ صورت به خیر ملت نبوده و از تيم محترم ثبات و همگرايي در راس داكتر عبدالله انتظار میرود كه از ایجاد بحران اجتناب نموده انرژی شان را صرف تامین صلح و امنیت نمایند.))

موصوف همینگونه از مردم افغانستان تقاضا نموده است که آرامش، اتحاد و همبستگي شان را به مقصد وحدت ملی و تقویت نظام مردم سالاری حفظ کنند.

رییس دارالانشاى جمعیت اسلامی گفته است که بدون شك هر انتخاباتي شكست و پيروزي در پي دارد. ولي‌ در شرایط کنونی کشور بیشتر از هر زمان دیگر به وحدت ملی و همدلى نیازمند میباشد.

به گفته وی، بدون‌‌ تردید خلق کردن بحران بزرگ‌ترین ضربه را به دستاوردهای چندین ساله دوره دموکراسی زده‌ و تبلیغ آن به نفع دشمنان کشور خواهد بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر