زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خليلى: جامعه جهانی تماشاگرى را کنارگذاشته جلوبحران حاکم درافغانستان را بگيرند

خليلى: جامعه جهانی تماشاگرى را کنارگذاشته جلوبحران حاکم درافغانستان را بگيرند

author avatar
21 Feb 2020 - 14:23
خليلى: جامعه جهانی تماشاگرى را کنارگذاشته جلوبحران حاکم درافغانستان را بگيرند
author avatar
21 Feb 2020 - 14:23

کابل(پژواک،۲ حوت ۹۸): احزاب "وحدت اسلامی" و "وحدت مردم افغانستان" ضمن هشدار از راه اندازی تظاهرات ميلیونی می گویند که نتيجۀ تقلبی انتخابات رياست جمهورى را نمی پذیرند و در برابر آن ایستاده گی می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان سال روان برگزارشد وکمیسیون مستقل انتخابات،به اساس نتايج نهايى انتخابات محمد اشرف غنی را با کسب ۵۰،۶۴ درصد کل آرای معتبر، رئیس جمهور و برندۀ انتخابات ششم میزان ۱۳۹۸ریاست جمهوری افغانستان، اعلام کرد.

اما داکتر عبدالله نامزد دیگر این انتخابات که با کسب بیش از ۳۹ درصد آرا در رده دوم میان چهارده نامزد قرار دارد، با اعلام این نتیجه مخالفت کرده و خود را برندۀ این انتخابات اعلام کرده است. او گفته است که حکومت همه شمول را اعلام می کند. 

محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت و رهبر حزب وحدت مردم افغانستان  امروز جمعه (٢دلو) در نشستی که در غرب کابل با حضور شماری از هواداران احزاب یاد شده برگزار شده بود، ضمن انتقاد بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری گفت:«اگر قانون باشد باید کسانی که تقلب کرده محکمه شوند.»

او بدون ارایه جزییات گفت که رای ساخته گی را به نام رای مردم اعتبار داده اند.

به گفتۀ محقق، به اساس محاسبه آرای بایومتریک شده، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی برنده انتخابات می باشد و هیچ گاهی تیم ثبات و همگرایی و مردم نتایج تقلبی را نمی پذیرند.

وی در اشاره به اظهارات جنرال عبدالرشید دوستم گفت:«امروز در همبستگی به اعلام که از سوی جنرال صاحب صورت گرفته ماهم نتایج تقلبی را قبول نداریم، مردم ما حوصله مند می باشند اگر به صحنه آمد باز صحنه را رها نمی کند.»

جنرال عبدالرشيد دوستم درپى اعلام نتيجه انتخابات رياست جمهورى ومخالفت داکترعبدالله رهبرثبات وهمگرايى با اين تصميم کميسيون هاى انتخاباتى درجمع هوادارانش در شبرغان حمایت خود از عبدالله را اعلام کرد و گفت: «با جان و دل از اعلام داکتر عبدالله حمایت می‌کنیم. »

دوستم در این گردهمایی اعضای کمیسیون انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که اعضای این کیمسیون «با پول گرفتن و یا با چوکی و موقفی که برایشان وعده داده شده، تحت تاثیر تیم دولت ساز رفتند. »

 محمد محقق درادامه صحبت هايش درنشست امروزى گفت که صبح امروز محمد معصوم ستانکزی رییس پیشین امنیت ملی از سوی تیم دولت ساز به خانه او آمده بود و پیشنهاد کرد که همانند جنرال دوستم موقف گیری نکند.

محقق افزود:«جواب ما این بود که نتیجه انتخابات رياست جمهورى باطل شود و انتخابات مجدد برگزار گردد.»

وی در خطاب به اشتراک کننده گان نشست امروز گفت:« شما آماده هستید که صدای بکنیم و به خاطر تظاهرات میلیون بیرون شوید.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر