زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: هیچ کسی صلاحیت انحلال جمهوریت را ندارد

غنی: هیچ کسی صلاحیت انحلال جمهوریت را ندارد

author avatar
21 Feb 2020 - 09:13
غنی: هیچ کسی صلاحیت انحلال جمهوریت را ندارد
author avatar
21 Feb 2020 - 09:13

کاِبل (پژواک،٢حوت٩٨):رئيس جمهورغنى، موفقیت انتخابات را بقای ملت، قانون اساسی و نظام جمهوریت خواند وگفت که هیچ کسی صلاحیت انحلال جمهوریت را ندارد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان اين مطلب را شام  ديروزدردیدارش با با معاونین و رؤسای کمیته های مختلف لویه جرگه مشورتی بيان کرد .

به نقل ازخبرنامه ارگ که بدسترس اژانس خبرى پژواک قرارگرفته، در این نشست که سلسله نشست های مشورتی در خصوص صلح،در قصر چهارچنار ارگ انجام شد، ابتدا انجنیر کمال صافی و داکتر حبیبه سرابی معاونین و شماری از رؤسای کمیسیون های لویه جرگه مشورتی صلح، برای رئیس جمهور پیروزی اش را  تبریک گفتند و صلح پایدار برای کشور آرزو نمودند.

آنان از رئیس جمهور بخاطر تطبیق فیصله های لویه جرگه مشورتی صلح تشکر نمودند و از ایجاد وزارت دولت در امور صلح که پیشنهاد جرگه مذکور بود، یادآوری کردند.

سخنرانان متذکره گفتند که صلح باعزت و پایدار خواست مردم است و باید در این راستا تمام جناح های به ویژه سیاسیون، موقف واحد را اختیار کنند و هیأت مذاکره کننده صلح از جمهوریت و نیروهای امنیتی و دفاعی و سایر ارزش ها و دستآوردهای سال های گذشته، دفاع نمایند.

سپس رئیس جمهور، موفقیت انتخابات را بقای ملت، قانون اساسی و نظام جمهوریت خواند و گفت که باوجود فشارهای زیاد، با حمایت مردم انتخابات را برگزار کردیم. وی باتاکید گفت که هیچ کسی صلاحیت انحلال جمهوریت را ندارد.

رئیس جمهور کشورافزود که در پنج سال گذشته در بخش های مختلف، ظرفیت ایجاد شده است و اگر قشر سیاسی متحد می بودند، دو یا سه برابر دیگر، ظرفیت ها افزایش می یافت.

وی با بيان اين که در پنج سال آینده هشتاد در صد آب‌های افغانستان مدیریت خواهند شد خطاب به اشتراک کننده هاى اين نشست افزود: ((تواضع ما به ضعف تعبیر نگردد و خود را به چشم کم و بیچاره نبینید.))

رئیس جمهور غنی همچنان خاطرنشان کرد: (( ما دوست و دشمن دائمی نداریم، اما منافع دائمی داریم که نه تنها برای ما ارزش دارد، بلکه حراست از آن وظیفه ما است.))

رئیس جمهوربا اشاره به پروسه صلح با ذکراينکه لویه جرگه مشورتی صلح، نقشه راه را ایجاد کرد و پروسه صلح هدف نه، بلکه وسیله است، افزود: ((هدف ما از بین بردن خشونت و تامین صلح است و این کار به شعار نه، بلکه با برنامه می شود.))

محمد اشرف غنی تصریح کرد که تیم مذاکره کننده صلح باید مؤثریت و موقف واحد داشته باشد و صلاحیت های آن از سوی دولت جمهوری اسلامی افغانستان مشخص می گردد.

رئیس جمهور کشور در اخیر سخنانش، گفت که پروسه صلح حیاتی است و فرصت ها و خطرات دارد و دولت آمادگی کامل برای استفاده اعظمی از فرصت ها و مدیریت خطرات را دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر