زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

والی بامیان: براى تطبيق پروژه¬هاى انکشافى درسال آينده ٢٠ميليارد افغانى اختصاص داده شده است

والی بامیان: براى تطبيق پروژه¬هاى انکشافى درسال آينده ٢٠ميليارد افغانى اختصاص داده شده است

author avatar
22 Feb 2020 - 15:53
والی بامیان: براى تطبيق پروژه¬هاى انکشافى درسال آينده ٢٠ميليارد افغانى اختصاص داده شده است
author avatar
22 Feb 2020 - 15:53

باميان(پژواک،٣حوت ٩٨): والى بامیان مى­گويد که درسال روان، بيش از ١١٠٠پروژۀ توسعوى باهزینۀ بیش از ۴.۲ میلیارد افغانی دراين ولايت تطبيق شده؛ اما در سال آينده براى تطبيق همچو پروژه ها، ٢٠ ميليارد افغانى اختصاص داده شده است.

محمدطاهر زهیر والی بامیان؛ امروز ٣ حوت، در نشست خبری گفت که در سال ۱۳۹۸ به تعداد ١١٤٩ پروژۀ بزرگ، متوسط و کوچک چون ساخت سرک، آبرسانى، تعميرات مکاتب، ديوارهاى استنادى، پل و پلچک، برق وغيره، در اين ولايت تطبيق و به بهره بردارى سپرده شده اند.

وى بدون ارايه جزييات اضافه کرد که با بهره بردارى، اين پروژه ها صد­ها و هزاران تن، از مزاياى آنها مستفيد شده و تغييرات قابل ملاحظه اى به زندگى روستانشينان رونما گرديده است.

موصوف خاطر نشان کرد که در سال ۱۳۹۹ براى تطبيق اين چنين پروژه­ها، ۲۰میلیارد افغانی اختصاص داده شده است که در نتيجۀ آن، پروژه های بزرگ ملی و محلی به بهره برداری سپرده خواهند شد.

اما باشندگان بامیان، ضمن انتقاد بر اين پروژه ها مى گويند که تغييرات قابل ملاحظه اى در زندگى روستانشينان وارد نگرديده است.

واثق حسینی و جاوید دو تن از باشندگان بامیان، به پژواک گفتند: «بامیان از ولایت های کمتر توسعه یافته است، بيشتر پروژه هايى که تطبیق شده، آنچنان تغيير مثبت در زندگى روستانشينان وارد نشده است؛ از آنجایی که فقر و بیکاری در بامیان رو به افزایش اند.»

موصوف گفت پروژه هايى که زمينۀ کار را براى روستانشينان فراهم مى سازد، کمتر روى دست گرفته شده است. 

 همچنان امیر محمودی یک تن از اعضای شورای ولایتی بامیان نيز گفت که حکومت از جریان کار پروژه ها ارزیابی و نظارت نمی کند و برخى اوقات، شرکت های تطبیق کننده، پروژه را نیمه تمام گذاشته و فرار می کنند.

والى باميان اين مشکلات را مى پذيرد و مى گويد که سال آينده اين مشکلات، کمتر خواهند شد و از تطبيق پروژه هاى انکشافى در اين ولايت نظارت جدى صورت خواهد گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر