زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منبع: مراسم تحليف رئيس جمهور تا پنج روز ديگر برگزار مى گردد

منبع: مراسم تحليف رئيس جمهور تا پنج روز ديگر برگزار مى گردد

author avatar
23 Feb 2020 - 13:57
منبع: مراسم تحليف رئيس جمهور تا پنج روز ديگر برگزار مى گردد
author avatar
23 Feb 2020 - 13:57

کابل (پژواک، ۴حوت ۹۸): یک منبع حکومت می گوید که مراسم تحلیف رئیس جمهور، در آیندۀ نزدیک برگزارمی شود و کمیسیونی برای تدویر آن نیز ایجاد شده است.

انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان سال روان برگزارشد و کمیسیون مستقل انتخابات، سه شنبه هفتۀ گذشته نتایج نهایی آن را اعلام کرد. کمیسیون مستقل انتخابات، محمد اشرف غنی را با کسب ۵۰،۶۴ درصد کل آرای معتبر، رئیس جمهور و برندۀ انتخابات ششم میزان ۱۳۹۸ریاست جمهوری افغانستان، اعلام کرد.

اما داکتر عبدالله عبدالله نامزد دیگر این انتخابات که در راس تیم ثبات و همگرایی قرار دارد و  با کسب بیش از ۳۹ درصد آرا در رده دوم میان چهارده نامزد می باشد، با اعلام این نتیجه مخالفت کرده و خود را برندۀ این انتخابات اعلام کرده است. او گفته است که «حکومت همه شمول» را اعلام می کند.  همچنان اعضای رهبری این تیم گفته بودند که والی های جدید را معرفی می کنند.

یک منبع حکومتی که نخواست از او درگزارش نامبرده شود، به پژواک گفت که  قرار است در آیندۀ بسیار نزدیک، مراسم تحلیف محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور برگزار گردد.

وی در مورد جزییات بیشتر ارایه نکرد؛ اما افزود که کمیسیونی از سوی رییس جمهور، در مورد توظیف شده و جزییات بیشتر را کمیسیون یاد شده با رسانه ها شریک خواهد کرد.

با اين حال یک منبع معتبردیگرحکومتى، به آژانس خبرى پژواک تاييد کرد که مراسم تحلیف رییس جمهور، قرار است روز پنجشنبه برگزارشود.

ازسوى ديگر درکاپى حکم شماره (٢٧٦٨) ٣/١٢/٩٨رئيس جمهورغنى که دربرخى ازصفحات اجتماعی منتشرگرديده  وکاپى آن به دسترس پژواک نيز قرارگرفته، تذکر رفته است که مراسم تحلیف به روز پنجشنبه برگزار مى شود.

درحکم یاد شده که دیروز منتشر شده، آمده است: «به تاسی از حکم ماده ۶۳ قانون اساسی افغانستان و به منظور برگزاری با شکوه مراسم تحلیف رییس جمهوری منتخب کشور، تشکیل کمیسیون عالی دولتی را تحت ریاست با همی متين بيگ رییس ادارۀ مستقل ارگانهای محلی و محترم غلام بهاءالدین جیلانی رییس شورای ولایتى پروان، با عضویت ذوات آتی (معین سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجه، لوی درستیز وزارت دفاع ملی، معاون دفتر شورای امنیت ملی در امور سیاسی ومردمی، سرپرست ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری، وحید عمر رییس عمومی اداره ارتباطات عامه و استراتیژیک و مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهوری و شاه حسین مرتضوی مشاور ارشد مقام عالی ریاست جمهورى در امور فرهنگی )، منظور می نمایم.»

همچنان درحکم  آمده است که وزارت های دفاع ملی، امور داخله، ترانسپورت، ریاست عمومی امنیت ملی ، شاروالی کابل و سایر ادارات مکلف اند تا در زمینه با کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف همکاری همه جانبه نمایند.

در حکم ياد شده، نوشته شده است که اين کمیسیون موظف است تا تمام آماده گی ها، ترتیبات لازم، تدابیرعملی، امنیتی و تشریفاتی و تدارکاتی را غرض برگزاری با شکوه مراسم تحلیف طی مدت پنج روز اتخاذ نمایند.

سخنگویان ریاست جمهوری، در مورد صحت و سقم حکم معلومات نمی دهند؛ اما سید شاه سقیم سخنگوی اداره ارگانهای محلی در صحبت با رسانه ها تایید کرده است که به ریاست متین بیگ رییس اداره ارگان هاى محلى و رئيس شوراى ولايتى پروان، کمیسیون برگزاری مراسم  تحلیف توظيف گرديده  که جلسات مقدماتی اين کمیسیون نيز برگزارشده است.

سقيم، در مورد اینکه چه زمانی مراسم تحليف برگزار می شود، جزییات به دست نداد؛ اما گفت که در آینده بسیار نزدیک اين مراسم  برگزارخواهد شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر