زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسوالی اندخوی فارياب هدف حملۀ طالبان قرار گرفت

ولسوالی اندخوی فارياب هدف حملۀ طالبان قرار گرفت

author avatar
23 Feb 2020 - 18:29
ولسوالی اندخوی فارياب هدف حملۀ طالبان قرار گرفت
author avatar
23 Feb 2020 - 18:29

 ميمنه (پژواک، ٤حوت٩٨): منابع محلی در ولایت فاریاب، از حملۀ طالبان بالای مرکز ولسوالی اندخوی خبر داده می گويند که جنگ شديد ميان مهاجمان و نيروهاى امنيتى ادامه دارد.

اين درحاليست که براساس توافق میان امریکا و طالبان، پس از ساعت ۱۲ جمعه شب، طالبان به نیروهای افغان در تمام افغانستان حمله نمی‌کنند و نیروهای دولتی و حامیان بین‌المللی آنها نيز به ‌طالبان حمله نمی‌کنند.

سلطان محمد سنجر ولسوال اندخوی، عصر امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که طالبان، تفاهمنامۀ کاهش خشونت را نقض کرده و با استفاده از فرصت، در چندین قریه در غرب این ولسوالی حمله کردند، که هم اکنون جنگ شديد جریان دارد.

وی افزود که نخست، طالبان قریه جات نمازگاه، آق مسجدعبور و مکتب کلال خانه را در نزدیک بالا حصار تهدید کردند؛ اما  زمانيکه نیروهای امنیتی جلو تحرکات شانرا گرفتند جنگ آغاز شد.

 زلمی عزیزی رئیس شبکه نهادهای جامعه مدنی اندخوی نیز تایید کرد که طالبان پروسه کاهش خشونت را نقض کرده در سه قریه نفوذ کردند؛ اما نیروهای امنیتی در منطقه رسیدند.

 با تلاش زیاد دیدگاه طالبان دراين زمينه به دست نيامد .

اما گروه طالبان پس ازاعلام هفتۀ کاهش خشونت، گفته اند که به هدف ايجاد فضاى مناسب براى امضاى توافقنامه ميان امريکا وطالبان؛ تنها در مراکز ولايات، قول اردوها، فرقه ها، نشست ها و مراکز نيروهاى خارجى حملات از سوى آنها صورت نمى گيرد.

ذبیح الله مجاهد يکتن از سخنگويان اين گروه، با اظهار اين مطلب افزوده است که به غير از موارد يادشده، سايرحملات طالبان تخطى شمرده نميشود؛ چونکه اعلام هفتۀ کاهش خشونت بوده، نه آتش بس عمومى.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر