زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

استادسیاف، بخاطر حل جنجالهای انتخاباتی میان غنی و عبدالله میانجیگری میکند

استادسیاف، بخاطر حل جنجالهای انتخاباتی میان غنی و عبدالله میانجیگری میکند

author avatar
24 Feb 2020 - 14:08
استادسیاف، بخاطر حل جنجالهای انتخاباتی میان غنی و عبدالله میانجیگری میکند
author avatar
24 Feb 2020 - 14:08

کابل (پژواک، ۵ حوت ۹۸): منابع می گویند که استاد عبدرب الرسول سیاف، به منظور حل جنجال های انتخاباتی میان رئیس جمهور و رئیس اجرایی حکومت، میانجیگری می کند.

یک منبع موثق که خواست نامش در خبر ذکر نشود، به آژانس خبری پژواک گفت قرار است که امروز استاد عبد رب الرسول سیاف یکی از رهبران جهادی ورئيس حزب دعوت اسلامى در هماهنگی با حامد کرزی، میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله میانجیگری کند.

منبع گفت که استاد سیاف، امروز نخست با عبدالله عبدالله و سپس با محمد اشرف غنی دیدار می کند و در خصوص حل مشکلات پیش آمده انتخاباتی، صحبت خواهند کرد.

این تصمیم در حالی اتخاذ می شود که روز گذشته، یک منبع حکومت گفت که مراسم تحلیف رئیس جمهور غنی، احتمالا دراخير هفته روان برگزار می شود و کمیسیونى برای تدویر آن نیز ایجاد شده است.

ازسويى هم دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز امروز از آمادگی ها برای برگزارى مراسم تحلیف عبدالله عبدالله خبر داده و می گوید که تاریخ تدویر این مراسم، به زودی اعلام می شود.

تنش ها میان رئیس جمهور غنی و رئیس اجرایی حکومت، پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به وجود آمده است.

قابل ذکر است که ساعاتى پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، داکتر عبدالله عبدالله خود را برندۀ این انتخابات اعلام کرد و  گفت که «حکومت همه شمول» را اعلام می کند.

از سه روز به این سو، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، برای ولایات های سرپل، جوزجان، کاپيسا و بغلان، والی های جدید معرفی کرده است.

کمیسیون مستقل انتخابات، در (۲۹ دلو) سال­روان، محمد اشرف غنی را با کسب ۵۰،۶۴ درصد آرا، برندۀ انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان ۱۳۹۸ اعلام کرد.

به اساس معلومات کميسيون انتخابات، محمد اشرف غنی، با ۹۲۳۵۹۲ رای (۵۰،۶۴ درصد کُل آراء) و داکتر عبدالله با ۷۲۰۸۴۱ رای  (۳۹،۵۲ درصد کُل آراء) را از آن خود کرده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر