زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ثبات و همگرايى از آمادگیها برای برگزارى مراسم تحلیف عبدالله خبر میدهد

ثبات و همگرايى از آمادگیها برای برگزارى مراسم تحلیف عبدالله خبر میدهد

author avatar
24 Feb 2020 - 11:35
ثبات و همگرايى از آمادگیها برای برگزارى مراسم تحلیف عبدالله خبر میدهد
author avatar
24 Feb 2020 - 11:35

کابل (پژواک، ۵ حوت ۹۸): دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی، از آمادگی ها برای برگزارى مراسم تحلیف عبدالله عبدالله خبر داده و می گوید که تاریخ تدویر این مراسم، به زودی اعلام خواهد شد.

فریدون خوزون سخنگوی دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، به آژانس خبری پژواک گفت که امروز، کمیسیون آمادگی مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب «حکومت همه شمول» به رهبری داکتر عبدالله عبدالله جلسه دایر کرد.

وی، با بیان اینکه آمادگی کامل برای  برگزارى مراسم تحلیف رئیس جمهوری گرفته شده است و کمیسیون یاد شده، نیازهای لازم را برای برگزاری مراسم در هماهنگی با کمیسیون های دیگر فراهم می کند.

خوزون، در مورد تاریخ دقیق برگزاری مراسم تحلیف داکتر عبدالله عبدالله، معلومات ارائه نکرد؛ اما افزود که تاریخ برگزاری به زودی اعلان می گردد.

ثبات وهمگرايى، واليان جديد براى شمارى از ولايات معرفى کرده است.

دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، درسه روز اخير برای ولایات های سرپل، جوزجان، کاپيسا و بغلان والی های جدید معرفی کرده است.

از سویى هم والی ولایت پنجشیر نیز حمایتش را از دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی اعلام کرده و گفته است که پس از این، اوامر محمد اشرف غنی به عنوان رئیس جمهوری افغانستان، براى وى قابل تطبیق نیست.

کمیسیون مستقل انتخابات، در (۲۹ دلو) سال­روان، محمد اشرف غنی را با کسب ۵۰،۶۴ درصد آرا، برندۀ انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان ۱۳۹۸ اعلام کرد.

به اساس معلومات کميسيون انتخابات، محمد اشرف غنی با ۹۲۳۵۹۲ رای (۵۰،۶۴ درصد کُل آراء)، داکتر عبدالله با ۷۲۰۸۴۱ رای  (۳۹،۵۲ درصد کُل آراء) و گلبدین حکمتیار با ۷۰۲۴۱ رای،  (۳،۸۵ درصد کُل آراء) را از آن خود کرده اند.

قابل ذکر است که داکتر عبدالله عبدالله، رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، با اعلام نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری مخالفت کرد و ساعاتی پس از اعلام نتایج، خود را برندۀ این انتخابات اعلام نمود و  گفت که «حکومت همه شمول» را اعلام می کند.

این در حالی است که روز گذشته، یک منبع حکومت گفت که مراسم تحلیف رئیس جمهور، در آیندۀ نزدیک برگزار می شود و کمیسیونی نیز  برای تدویر آن ایجاد شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر