زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها تن در آن سوى مرز در خاک ايران گير مانده اند

ده ها تن در آن سوى مرز در خاک ايران گير مانده اند

author avatar
24 Feb 2020 - 16:47
ده ها تن در آن سوى مرز در خاک ايران گير مانده اند
author avatar
24 Feb 2020 - 16:47

زرنج (پژواک، ٥ حوت ٩٨): شمارى از مسافرين در آن سوى مرز در خاک ايران، خواهان اجازۀ ورود به کشوراند؛ اما مسئولان محلى در نيمروز مى گويند تا زمانى که خطر انتقال ويروس کرونا رفع نگردد، به مسافرين اجازۀ رفت و آمد داده نمى شود. 

اين درحالى است که طى چند روز اخير، واقعات مثبت بيمارى کرونا در ايران نيز ثبت شده و يک تعداد از اثر اين بيمارى جان باخته اند. به اساس گزارش­ها وزارت صحت عامۀ ايران گفته است که شمار مبتلايان اين بيمارى در آن کشور، نزديک به پنجاه تن رسيده و تا کنون هشت تن از اثر ابتلا به اين بيمارى جان باخته اند.

به دنبال ثبت واقعات مثبت اين بيمارى در ايران، روز گذشته سه واقعۀ مشکوک اين بيمارى در ولايت هرات ثبت و امروز وزارت صحت عامه اعلام کرد که از جمله اين سه تن، يکى به بيمارى کرونا مصاب است.

عبدالنبی براهوی معاون والی نیمروز، به آژانس خبرى پژواک گفت: «سرحد افغانستان با ایران بخاطر جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از کشور همسايۀ ایران به روی مسافرین دو کشور بسته شده و صرف موترهای ترانزیتی اجازه دارند تا اموال تجار را انتقال دهند.»

موصوف افزود تا زمانى که خطر کرونا رفع نگردد، سرحد همچنان بسته خواهد بود.

او همچنان گفت مریضانى که امکان انتقال آنها به ولایات کشور نباشد و یا سخت مریض باشند نیز اجازه دارند غرض تداوی به ایران انتقال داده شوند.

دوصد مسافر افغان در آن سوى مرز در خاک ايران، بند مانده اند و براى شان اجازۀ ورد داده نمى شود.

احمد پرویز یک تن از باشنده های نیمروز که يک هفته قبل براى تداوى به شهر مشهد ايران رفته بود، در يک تماس تيليفونى به پژواک گفت: «همين حالى به شمول من و خانمم ٢٠٠ مسافر در آن سوى مرز گير مانديم و کسى به ما اجازۀ خروج را نمى دهد.»

وى افزود که مسئولين مرزى ايران براى شان گفته اند که حکومت افغانستان، طى مکتوبى از حکومت آن کشور خواسته است که اجازۀ خروج به مسافرين افغان ندهند.

او گفت: «کشورهای دیگر در تلاش خارج نمودن اتباع خود از مبتلا شدن به این ویروس است، ولی افعانستان ما را نمی گذارد از این منجلاب نجات یابیم؛ خيلى مايوس کننده است.»

موصوف افزود کسانى که در آن سوى مرز گير مانده اند، به مشکلات کمبود پول و ختم شدن تاريخ ويزه نيز مواجه اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر