زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منابع در فارياب: طالبان تعهدات شانرا نسبت به کاهش خشونت نقض کردند

منابع در فارياب: طالبان تعهدات شانرا نسبت به کاهش خشونت نقض کردند

author avatar
24 Feb 2020 - 19:01
منابع در فارياب: طالبان تعهدات شانرا نسبت به کاهش خشونت نقض کردند
author avatar
24 Feb 2020 - 19:01

میمنه (پژواک، ۵ حوت ۹۸): مسوولین محلی در فاریاب مدعی اند که طالبان به تعهدات شان پابند نمانده، با استفاده از هفته کاهش خشونت در چند قریه ولسوالی اندخوی حمله کرده اند.

همچنان منابع یاد شده مدعی اند، طالبان با پخش اعلامیه برای شاگردان مکاتب اناث و زنان هشدار دادند که از خانه بیرون نشوند.

سلطان محمد سنجر ولسوال اندخوی به آژانس خبری پژواک گفت: "طالبان مسلح با استفاده از برنامه کاهش خشونت تعهدات شانرا شکستند، عصر دیروز در قریه جات نمازگاه، آق مسجد، بابه خواجه وارد شده، شاگردان اناث لیسه کلال خانه را تهدید کردند، اعلامیه را پخش نمودند که در آن به زنان هشدار داده شده است که نباید بدون محرم از خانه بیرون شوند یا در موتر و ریکشا سوار شوند."

وى افزود، زمانیکه اطلاع حاصل کردند، طالبان وارد ساحات متذکره شده اند، نیروهای امنیتی اعزام شدند در مسیر راه بالای شان از جانب طالبان راکت شلیک گردید و جنگ در گرفت.

وی افزود که طالبان همزمان بالای پرسونل کندک ۲ سرحدی در بالاحصار حمله نمودند، اما با دادن دو کشته، دو زخمی ساعت ۶ شام عقب نشینی کردند و دو موترسایکل شان نیز حریق گردید، بالمقابل یک سرباز دولتی زخم سطحی برداشت.

ولسوال اندخوی می گوید، طالبان هیچگاه پابند تعهدات شان نیستند، آنها با استفاده از فرصت تلاش می کنند منابع مالی شانرا تقویت و جغرافیای شانرا گسترش دهند، چنانچه که دیروز به پرسونل برشنا نیز گفته اند که منبعد صرفیه برق ساحات دولتی را نیز باید به آنان بسپارند.

زلمی عزیزی رییس شبکه نهادهای جامعه مدنی اندخوی نیز تایید می کند که طالبان با استفاده از هفته کاهش خشونت در چند قریه نفوذ نموده، بالای نیروهای امنیتی آتش گشودند.

وی می گوید، طالبان عصر دیروز به امامان مساجد اعلامیه فرستادند تا به مردم ابلاغ کنند که به زنان اجازه ندهند بدون داشتن عذر معقول و محرم شرعی از خانه بیرون شوند.

اما دو تن از مسوولین طالبان در اندخوی به پژواک گفتند که نیروهای دولتی به افراد آنها حمله و جنگ را آغاز نمودند.

آنها در مورد اعلامیه گفتند: "این اعلامیه پخش شده یک هفته پیش از کاهش خشونت می باشد، ما حالا آن را پخش نکردیم."

آنها همچنان افزودند که قریه بابه جوی و آق مسجد در حد فاصل این گروه و نیروهای دولتی موقعیت دارد، باشنده گان آن از شر افراد ولگرد، دزد و بی بندوبار به ستوه آمده از این گروه خواستند در قسمت امنیت محل توجه داشته باشند، زمانی که چند طالب در ساحه میروند، نیروهای دولتی خبر شده، حمله را آغاز کردند، جنگ کوتاه صورت گرفت و به کسی آسیب نرسیده، اما دو موترسایکل شانرا بردند.

طالبان در مورد پخش اعلامیه شان که زنان اجازه بیرون شدن از خانه را ندارند، گفتند که این اعلامیه پیش از هفته کاهش خشونت پخش گردیده و این حکم شریعت است کما کان ادامه خواهد داشت.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر