زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت افغانستان براى جلوگيرى ازشيوع ويروس کرونا ٢٥ مليون دالر اختصاص داد

حکومت افغانستان براى جلوگيرى ازشيوع ويروس کرونا ٢٥ مليون دالر اختصاص داد

author avatar
25 Feb 2020 - 19:28
حکومت افغانستان براى جلوگيرى ازشيوع ويروس کرونا ٢٥ مليون دالر اختصاص داد
author avatar
25 Feb 2020 - 19:28

کابل (پژواک، ٦ حوت ٩٨): رئیس جمهور غنی به وزارت ماليه هدايت داده است که  برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، ٢٥ ميليون دالر را اختصاص دهد.

به دنبال شيوع بيمارى کرونا در ايران، از پنج روز به اين طرف، هفت واقعۀ مشکوک کرونا در هرات ثبت گردیده که از جمله، يک واقعۀ آن مثبت تثبيت شده است.

در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتى رياست جمهوى که به دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است که نشست فوق العاده به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهورکشور، به منظور اتخاذ تدابیر برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن، شام امروز ٦ حوت تدویر یافت.

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه در اين نشست گفت: "ما در پنج محور اساسی، نظارت و شناسایی واقعات، هماهنگی و بسیج، مدیریت واقعات، ترویج خدمات صحی، مدیریت خطرات و نیازسنجی ها، آمادگی های لازم را روی دست گرفته ایم."

منبع نوشته است که محمد هارون چخانسوری معین سیاسی و سرپرست وزارت امور خارجه، داکتر عالمه معین وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و عبدالکریم ملکیار معین تجارتی و سرپرست وزارت تجارت در مورد اقدامات محافظتی در قسمت رفت و آمد به کشورهای منطقه، واردات و صادرات و هماهنگی با کشور ایران، معلومات ارائه کردند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های متذکره، به ادارات مربوطه هدایت داد که در سطح منطقه و سازمان های بین المللی، بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هماهنگی صورت گیرد.

او به وزارت مالیه هدایت داد تا به منظور جلوگیری از شیوع ویروس متذکره، ۱۵ میلیون دالر امريکايى را در اختیار وزارت صحت عامه قرار دهد و همچنان مبلغ ۱۰ میلیون دالر پول ریزرفی را نیز به وزارت متذکره تخصیص دهد.

وی با تاکید بر بسیج ملی در زمینۀ جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: "گروپ کاری مؤظف است که با سکتور خصوصی به هدف جلوگیری از شیوع این ویروس، به تفاهم برسد و به گونه هماهنگ با دولت کار کند."

موصوف افزود که تسهیلات در تمام بنادر زمینی و هوایی فراهم شود، نقاط آسیب پذیر باید شناسایی گردد و در کنار سایر تدابیر، به ذخایر مواد غذایی و مواد سوخت، توجه ویژه صورت گیرد.

غنی براطلاع رسانی از خطرات ویروس کرونا تاکید کرد و گفت که باید آگاهی دهی در محلات پُرتجمع، پوهنتون ها و مکاتب صورت گیرد، صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور، پلان آگاهی عامه را ترتیب نماید و همچنان میکانیزم تعقیبی روی دست گرفته شود.

در این جلسه خاطرنشان گردید که به والیان هدایت داده شود تا در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برنامه های همه جانبۀ آگاهی عامه را روی دست گرفته و به مردم اطلاع رسانی نمایند.

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان در چین بيش از ٧٦ هزار مورد است که از میان آنها ۲۳۴۵ نفر  جان شانرا از دست داده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر