زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“ده ها پولیس محلی در پکتیا خیالی اند”

“ده ها پولیس محلی در پکتیا خیالی اند”

author avatar
25 Feb 2020 - 16:25
“ده ها پولیس محلی در پکتیا خیالی اند”
author avatar
25 Feb 2020 - 16:25

 

گردیز (پژواک، ٦ حوت ۹۸): یک قوماندان سابقۀ پولیس محلی در ولایت پکتیا مدعی است که در این ولایت ده ها پولیس محلی خیالی وجود دارد و معاشات ماهانه اش به جیب های شخصی میرود.

څارمن خالد محمد مجبور قوماندان سابقۀ پولیس محلی در مصاحبۀ اختصاصی به آژانس خبری پژواک گفت که به تاریخ ۱۱ ماه ثور سال ۱۳۹۸ به حیث قوماندان پولیس محلی مقرر شد.

وی میگوید که پس از آغاز وظیفه تلاش های اصلاحات در صفوف پولیس محلی را آغاز کرد که در نتیجۀ این تلاش ها ۷۱ پولیس محلی را پیدکرده اند.

وی ادعا میکند که این مسئله را به قوماندان امنیۀ پیشین کابل و مل پاسوال محمد عثمان جانباز قوماندان برحال میدان هوایی بین المللی حامدکرزی در میان گذاشته است؛ اما آنها برایش از عدم مداخله در این موضوع گفته بود.

خالد مجبور آن عریضه را نیز نشان داد که به مشرانو جرگه ارسال کرده و از سوی کمیسیون مربوطۀ آنها به لوی څارنوالی راجع شده و مل پاسوال محمد عثمان جانباز قوماندان امنیۀ اسبق ولایت پکتیا، سمونوال لطف الله کامران سرپرت قوماندان کنونی و آمر امنیت پکتیا، عبدالملک ځاځی رئیس شورای ولایتی و نعیم قوماندان پولیس محلی ولسوالی ځاځی اریوب در آن متهم به اخذ معاشات پولیس مذکور اند.

مجبور میگوید که یک هیئت وزارت امور داخله نیز برای بررسی این موضوع وارد پکتیا شده و تا ۸۰ پولیس خیالی را ثبت کرده بود.

وی افزوده است: "زمانیکه قوماندان امنیۀ برایم گفت که در موضوعات که مربوط من نمی شود مداخله نکنم، من مطابق مسئولیت خود این موضوع را با قوماندانی پولیس محلی شریک کردم، آنها برای بررسی و وضاحت موضوع یک هیئت سه نفری فرستاد؛ این هیئت نیز سخن من را تایید کرد و ۸۲ پولیس خیالی را ثبت کرده اند."

اما مل پاسوال محمد عثمان جانباز قوماندان امنیۀ اسبق ولایت پکتیا ادعا مجبور را به شدت رد کرده و نامبرده را متهم بر باج گیری و گرفتن پول میکند.

جانباز به آژانس خبری پژواک گفت: "این مرد بسیار غلط بود، حتی از معتمد ولسوالی اریوب پول خواسته بود، نزد او پول نبود ، از وی تتفنکچه گرفته بود، وی که در مسیر گردیز به اریوب از سوی مخالفین بازداشت شده بود باخود هیچ چیز دفاع نداشت و وی را به شهادت رسانده بود. ما استخبارات داریم، کشف داریم، څارنوالى نظامی داریم، معنی سخنان وی اینست که ما همه سارقین و مردم بد بودیم، در وزارت امور داخله هیچ مسلمان وجود نداشت که صدای وی را گوش میکرد و تنها وی خوب بود."

سمونوال لطف الله کامران آمر امنیت پکتیا و سرپرست کنونی امنیه قوماندانی به آژانس خبری پژواک گفت که خالد مجبور پس از شکایات بیشتر پولیس محلی از سوی وی از وظیفه برکنار شده است.

کامران در خصوص سفر هیئت قوماندانی عمومی پولیس محلی و وزارت امور داخله گفت که اعضا این هیئت از اثر ناامنی به ولسوالی ځاځی اریوب سفر نکرد و با برگرداندن از ولسوالی احمدخیل ادعای مجبور را تایید کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر