زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسوولان اداره صحت عامه هرات  از بازگشایی بندر اسلام قلعه ابراز نگرانی کرد

مسوولان اداره صحت عامه هرات از بازگشایی بندر اسلام قلعه ابراز نگرانی کرد

author avatar
25 Feb 2020 - 15:57
مسوولان اداره صحت عامه هرات  از بازگشایی بندر اسلام قلعه ابراز نگرانی کرد
author avatar
25 Feb 2020 - 15:57

شهر هرات (پژواک،٦حوت٩٨):مسوولان اداره صحت عامه ولایت هرات از بازگشایی بندر اسلام قلعه به بروی برگشت کنندگان به کشور ابراز نگرانی می‌کنند.

عبدالحکیم تمنا رییس صحت عامه هرات که امروز در نشستی با معین وزارت صحت عامه و والی هرات صحبت می کرد از بازگشایی بندر اسلام قلعه ابراز نگرانی کرد.

او افزود، که در نزديکى بندر دقت لازم در راستای تشخیص بیماری کرونا وجود ندارد و ممکن است که باز شدن بندر افراد مبتلا به ویروس کرونا انتقال کنند.

شماری از اعضای شورای ولایتی از باز بودن مرز اسلام قلعه ابراز نگرانی می‌کنند و تاکید دارند که نیاز است این بندر به گونه موقت مسدود بماند.

توریالی طاهری معاون شورای ولایتی هرات می گوید که شب گذشته ایران ١٢٠٠ تن از باشنده گان افغان را به گونه اجباری از مرز این کشور به خاک افغانستان رد کرده است.

از سوی دیگر، نذیراحمد دهگان، مسؤول کمیتۀ مقابله با بیماری کرونا در ریاست صحت عامه هرات از ثبت هفت مورد تازه مشکوک به ویروس کرونا در این ولایت خبر میدهد.

به گفتۀ دهگان، این هفت مورد که شامل دو زن و پنج مرد می باشند، از روز گذشته به این طرف در شفاخانۀ حوزوی هرات به ثبت رسیده اند.

وی افزود، با سه مورد قبلی، در مجموع از روز نخست شیوع بیماری کرونا در هرات، ١٠ واقعه ثبت شده است که پس از آزمایش نتایج سه مورد در مرکز کشور، یک مورد مثبت و دو مورد دیگر منفی می باشد.

مسوول کمیتۀ مقابله با بیماری کرونا در ریاست صحت عامه هرات می گوید که نتایج چهار مورد مشکوک به ویروس کرونا دیروز برای آزمایش به کابل فرستاده شد و سه مورد دیگر نیز امروز ارسال می گردد.

 وی می گوید که موارد تازۀ مشکوک کسانی اند که به تازه گی از ایران به هرات آمده اند.

در همین حال فدامحمد پیکان، معین وزارت صحت عامه کشور در نشست خبری امروز از افغان‌هایی که از شهر قم ایران به کشور بر گشته اند می‌خواهند که تا دو هفته در خانه‌های شان در قرنطین به سر ببرند و در صورتی که علایم کرونا دارند، به مسؤولان صحی اطلاع بدهند.

افزایش شمار واقعات مشکوک به ویروس کرونا در حالیست که هنوز هم باشنده گان هرات نسبت به این ویروس خطرناک بی اعتنا اند و آنرا جدی نگرفته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر