زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ميدان هوايى ظهيرفاريابى به هزينۀ يک ميليون دالر امريکايى بازسازى مى شود

ميدان هوايى ظهيرفاريابى به هزينۀ يک ميليون دالر امريکايى بازسازى مى شود

author avatar
26 Feb 2020 - 18:41
ميدان هوايى ظهيرفاريابى به هزينۀ يک ميليون دالر امريکايى بازسازى مى شود
author avatar
26 Feb 2020 - 18:41

ميمنه(پژواک، ٧ حوت ٩٨): مسئولین محلی در فارياب مى گويند که به دليل بازسازى ميدان هوايى ظهیر فاریابی، پروازهاى شرکت هوايى کام اير در اين ولايت، متوقف گرديده است.

نقیب الله فایق والی فاریاب، در مصاحبه با آژانس خبرى پژواک، گفت که بخش­هايی از خط رنوی و میدان هوایی ظهیر فاریابی در شهر ميمنه، به کمک نيروهاى ماموريت حمایت قاطع در شمال، بازسازى مى شود.

به گفتۀ وى؛ نيروهاى حمايت قاطع یک میلیون دالر امريکايى را غرض ترمیم، انکشاف میدان، ساخت پارکینگ طیارات و دیوار های استنادی میدان هوایی اختصاص داده اند وحالا عملاً کار بازسازی را شروع مینمایند.

موصوف افزود که تا ختم بازسازى ميدان هوايى، پرواز هاى کام اير متوقف مى باشد.

وی با بيان اينکه در جوار میدان هوایی ظهیر فاریابی، لوای اول و شماری از نیروهای حمایت قاطع حضور دارند، طیارات این نیروها نشست و برخاست می کنند، افزود: "نیاز است که این میدان به شکل درست و معیاری بازسازی و انکشاف پیدا نماید."

نصرالله عثمانی آمر میدان هوایی ظهیر فاریابی در شهر میمنه به پژواک گفت که امروز، مکتوبی به آنها رسیده است و در آن، از لغو پرواز های کام ایر تذکر یافته است.

وی گفت که دلیل لغو پرواز ها را نمی داند؛ اما نیروهای حمایت قاطع، بخش هايی از خط رنوی و میدان هوایی را میخواهند ترمیم نمایند؛ احتمالاً این امر باعث توقف کوتاه پرواز ها شده باشد.

سليمان عمر مسوول تجارتى شرکت هوايى کام ايربه پژواک گفت: " از بعد از ظهر امروز، تا تاريخ ٢٩ مارچ به دليل بازسازى ميدان هوايى ظهير فاريابى، پرواز هاى کام اير به اين ولايت متوقف مى باشد."

موصوف افزود به دليل اينکه خط رنوى ميدان هوايى تخريب شده بود، بازسازى مى شود. 

تقریباً سه سال است که شاهراه میمنه – بلخ و کابل، در کنترول مخالفین مسلح قرار دارد؛ شهر میمنه در محاصره می باشد. کارمندان دولتی و موسسات نمیتوانستند از این راه رفت و آمد کنند. با تلاش اداره محلی، برخی از وکلا و دادخواهی فعالین مدنی، سال گذشته کام ایر نخستین شرکت هوایی، پرواز هایش را هفته دو بار، به میمنه- کابل و میمنه- مزار آغاز کرد و مشکلات باشنده گان این ولایت تا حدی کاسته شده بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر