زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“کتابخانۀ صلح” در کندهار براى صلح ذهنيت سازى می کند

“کتابخانۀ صلح” در کندهار براى صلح ذهنيت سازى می کند

author avatar
26 Feb 2020 - 16:48
“کتابخانۀ صلح” در کندهار براى صلح ذهنيت سازى می کند
author avatar
26 Feb 2020 - 16:48

کندهار (پژواک، ۷ حوت ۹۸): حکمت الله یک تن از باشنده گان ولایت کندهار که در "کتابخانۀ صلح"، مصروف مطالعه بود و چند عدد کتاب در پیش رویش قرار داشت، به آژانس خبری پژواک گفت: "هر فرد باید برای صلح کار کند و صدای خود را بلند نماید تا این خواب حقیقت پیدا کند."

وی از جمله جوانانى است که هر روز برای مطالعه و نشر ذهنیت صلح آمیز، به کتابخانۀ صلح تشریف می آورد.

کتابخانۀ صلح در این اواخر، از سوی چند تن از فعالان مدنی در شهر کندهار ايجاد شده است.

احسان الله، ضمن مطالعۀ کتاب های مورد علاقه اش در این کتابخانه، با جوانان بیشتر در خصوص صلح بحث میکند، احساسات و افکار خود را تبادله می نماید و بین آنها ذهنیت صلح ايجاد ميکند.

این جوان ٢٥ ساله که مثل هموطنان دیگر، تشنۀ صلح است میگوید که هر تبعۀ کشور، باید برای صلح کار کند و صدای خود را بلند نماید تا این خواب به حقیقت تبدیل شود.

حکمت الله احسان، به آژانس خبری پژواک گفت که این کتابخانه به نام صلح، بین جوانان کندهار احساس خوبى را ایجاد کرده و در اشاره به جوانانى که در حومه کتابخانه نشسته بودند گفت که همه روزه جوانان تازه را می بیند که برای مطالعه و بحث های صلح، به این کتابخانه می آیند.

وی افزود که در این اواخر، تلاش های داخلی و خارجی آغاز گردیده که در کنار آن، مهم این است که در بین ملت نیز ذهنیت سازی صورت گیرد.

احسان گفت که ایجاد کتابخانه ها به نام صلح و تحرکات مدنی؛ دیگر ذهینت جنگ آمیز، افراطیت و تشدد در جوانان را از بین می برد و آنها را از ارزش صلح آگاه ميکند.

باور بر این است که تا زمانى که هر فرد کشور، برای صلح اقدام نکند صلح تامین نمی شود، بر این اساس وى یک بخش از زندگی خود را برای فعالیت های صلح اختصاص داده است.

تنها حکمت الله احسان نیست که برای ذهنیت سازی صلح آمیز و تامین صلح وارد این کتابخانه میشود؛ بلکه در این اواخر، جوانان بیشتر به این کتابخانه روی آورده اند.

سردار محمد سروری باشندۀ دیگر شهر کندهار است که همیشه وارد این کتابخانه میشود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر