زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“تجار، از منع واردات تخم مرغ و گوشت مرغ به کشور صدها هزار دالر زیان دیده اند”

“تجار، از منع واردات تخم مرغ و گوشت مرغ به کشور صدها هزار دالر زیان دیده اند”

author avatar
27 Feb 2020 - 14:35
“تجار، از منع واردات تخم مرغ و گوشت مرغ به کشور صدها هزار دالر زیان دیده اند”
author avatar
27 Feb 2020 - 14:35

کابل (پژواک، ۸ حوت ۹۸): اتحادیه وارد کننده گان محصولات حیوانی می گویند که تجار به دلیل منع واردات تخم مرغ و گوشت مرغ به افغانستان از ایران و پاکستان، صدها هزار دالر امریکایی زیان دیده اند.

به اساس گزارش ها، ویروس کرونا برای نخستین بار حدود دو ماه پیش در شهر ووهان چین شیوع کرد و پس از آن، به ۳۳ کشور سرایت کرد. در افغانستان نیز سه روز پیش یک رویداد مثبت این بیماری در هرات ثبت شده است.

در افغانستان پس از آن، یک مورد این بیماری ثبت شد که در شهر قم ایران، چندین رویداد ویروس کرونا به ثبت رسید.

شورای امنیت افغانستان، روز یکشنبه (چهارم حوت) واردات تخم مرغ و گوشت مرغ را از ایران و پاکستان متوقف کرد.

حاجی زریالی رییس شرکت زریالی، در نشستی که امروز با اشتراک نمایندگان ۵۰ شرکت وارداتی محصولات حیوانی در کابل برگزار شد، گفت که در این مورد باید قبلا به تجار اطلاع داده میشد.

او گفت: «وزارت زراعت باید قبلا برای ما اطلاع می داد تا ما محصولات خود را به سرحدات انتقال نمی دادیم؛ در حال حاضر ۲۰ کانتینر تخم مرغ و حدود ۱۰۰ کانتینر گوشت مرغ ما در سرحدات تورخم، اسلام قلعه، پکتیا و نیمروز توقف داده شده، که از این لحاظ تجار، در يک ماه ۶۰ میلیون دالر متضرر شده اند.»

وی از کمیته تخنیکی و مسلکی وزارت زراعت خواست تا به محصولات یادشده شرکت ها بعد از چک، کنترول و دواپاشی اجازه واردات به کشور داده شود.

اما اکبر رستمی سخنگوی وزارت زراعت و مالداری، به آژانس خبری پژواک گفت که واردات تخم مرغ و گوشت مرغ، به اساس حکم شورای امنیت به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در حالی متوقف شده است که هشتاد در صد نیازمندی به این محصولات، از تولیدات داخلی رفع می شود.

رستمی علاوه کرد که در صورت از بین رفتن نگرانی از شیوع بیماری یادشده، شرکت ها می توانند دوباره واردات این دو قلم محصول را آغاز کنند.   

وحیدالله مایار مشاور و سخنگوی وزارت صحت عامه نیز گفت که واردات محصولات یادشده براساس حُکم شورای امنیت، به هدف منافع علیای کشور متوقف شده است.

او در مورد خواست اتحادیه وارد کنندگان محصولات حیوانی که به واردات تخم مرغ و گوشت مرغ وارداتی پس از دواپاشی اجازه ورود داده شود، گفت که این محصولات از نگاه مسلکی ضد عفونی نمی شود.

افغانی بلند رفته است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر