زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور حکم ۹ ماده ای را در مورد نهال شانی صادر کرد

رئیس جمهور حکم ۹ ماده ای را در مورد نهال شانی صادر کرد

author avatar
27 Feb 2020 - 13:30
رئیس جمهور حکم ۹ ماده ای را در مورد نهال شانی صادر کرد
author avatar
27 Feb 2020 - 13:30

کابل (پژواک، ٨ حوت ٩٨): رئيس جمهور کشور طى حکمى، ٢٠ حوت را روز ملى نهال شانى عنوان کرد و به وزارت زراعت و مالداری هدايت داد تا طرزالعملی را به منظور تسریع روند توزیع نهال در مرکز و ولایات، ترتیب نماید.

در خبرنامۀ دفتر مطبوعاتى رياست جمهورى که کاپى آن، در دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است: "رييس جمهور محمد اشرف غنی به منظور توسعۀ ساحات سبز، ترویج روش های جدید نهال‌شانی و جنگل کاری، با درنظرداشت اهمیت درختان و جنگلات در بهبود محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، حکم ۹ ماده ای را در خصوص نهال شانی صادر نمود.

بر مبنای مادۀ اول این حکم، روز ۲۰ ماه حوت، به عنوان روز ملی نهال شانی برگزار می گردد.

در خبرنامه آمده است که بر اساس اين حکم، مسئولین وزارت ها و ادارات دولتی در مرکز و ولایات موظف اند تا در هماهنگی با ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست و شاروالی مربوطه، کمپاین نهال شانی را در ۲۰ حوت با غرس نهال، همه ساله رسماً آغاز نمایند.

 منبع نوشته است که به اساس اين حکم، وزارت ها و ادارات دولتی، مؤسسات تعلیمی و تحصیلی دولتی اعم از ملکی و نظامی در مرکز و ولایات مکلف اند تا لیست تعداد کارمندان، متعلمین دورۀ ثانوی و محصلین مربوطه را به وزارت زراعت و مالداری به منظور توزیع نهال ها رسماً ارسال نمایند.

رييس جمهور، وزارت زراعت و مالداری را هدايت داد تا طرزالعملی را به منظور تسریع روند توزیع نهال در مرکز و ولایات ترتیب نماید.

 بر مبنای اين اول حکم رئیس جمهور در زمینۀ نهال شانی؛ وزارت ها و ادارات دولتی در مرکز و ولایات موظف به حفظ، مراقبت و آبیاری نهال ها در ملکیت های مربوطه می باشند و همچنان مطابق بند سوم همین ماده، شاروالی های مربوطه موظف به حفظ، مراقبت و آبیاری نهال ها در محلات عامۀ شهری می باشند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر