زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ریاست جمهوری: هیچ گونه مذاکره میان ارگ و طرف های سیاسی صورت نگرفته است

ریاست جمهوری: هیچ گونه مذاکره میان ارگ و طرف های سیاسی صورت نگرفته است

author avatar
27 Feb 2020 - 15:47
ریاست جمهوری: هیچ گونه مذاکره میان ارگ و طرف های سیاسی صورت نگرفته است
author avatar
27 Feb 2020 - 15:47

کابل(پژواک، ۸ حوت ۹۸): ریاست جمهوری، مذاکرۀ ارگ با اعضای دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» را رد کرده؛ اما می گوید که رئیس جمهور غنی تصمیم دارد که به منظور تشکیل کابینۀ آینده، با اقشار مختلف کشور و نماینده گان مردم مشوره کند.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری، امروز در صفحه تویترش نوشته است که هیچ گونه مذاکره ای با اعضای دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله، صورت نگرفته است.

وی نوشته است: «رئیس جمهور غنی مصمم است تا برای تشکیل کابینه آینده، با اقشار مختلف سیاسی و نمایندگان مردم مشوره کند.»

پیش از این، عنایت الله بابر فرهمند معاون اول دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی، اعلام کرده بود که روند مذاکرات میان دسته های انتخاباتی ثبات و همگرایی و دولت ساز، آغاز شده است.

معاون اول دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، روز گذشته در صفحه تویترش نوشته بود که مذاکرات دو‌ تیم انتخاباتی، با پا درمیانی زلمى خليلزاد نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در آستانه امضای توافقنامه صلح آغاز گردیده است.

او تصریح کرده است: «تعویق تحلیف و توقف تعیین والی‌ها پذیرفته شد. صلح یکی از اولویت­های برنامه انتخاباتی ثبات و همگرایی بوده و است؛ اما برای دفاع از آرای پاک ملت، تا آخر خط پابند و متعهد هستیم.»

قرار بود که مراسم تحلیف رئیس جمهور غنی، امروز پنجشنبه برگزار شود؛ اما ریاست جمهوری، این مراسم را به تعویق انداخت.

پس از اعلام تاریخ مراسم تحلیف محمد اشرف غنی، دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز آمادگی اش را برای برگزارى مراسم تحلیف عبدالله عبدالله اعلام کرده و گفت که تاریخ تدویر این مراسم، به زودی اعلام می شود.

تنش ها میان رئیس جمهور غنی و رئیس اجرایی حکومت، پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی کمیسیون مستقل انتخابات، به وجود آمده است.

قابل ذکر است که ساعاتى پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، داکتر عبدالله عبدالله خود را برندۀ این انتخابات اعلام کرد و  گفت که «حکومت همه شمول» را اعلام می کند.

کمیسیون مستقل انتخابات، در (۲۹ دلو) سال روان، محمد اشرف غنی را با کسب ۵۰،۶۴ درصد آرا، برندۀ انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان ۱۳۹۸ اعلام کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر