زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قضيه فساد در شفاخانه جمهوريت به لوى څارنوالى فرستاده شد

قضيه فساد در شفاخانه جمهوريت به لوى څارنوالى فرستاده شد

author avatar
27 Feb 2020 - 14:13
قضيه فساد در شفاخانه جمهوريت به لوى څارنوالى فرستاده شد
author avatar
27 Feb 2020 - 14:13

کابل (پژواک، ٨ حوت ٩٨): وزارت صحت عامه می گوید که قضيۀ فساد در شفاخانه جمهوريت را بعد از بررسى هاى ابتدايى، براى تحقيق بيشتر به لوى څارنوالى فرستاده است.

در يک خبرنامه که از طرف وزارت صحت عامه، امروز ٨ حوت منتشر شده، آمده است که در پی هدایت شماره ۲۹۲۸ مورخ ٢٣١١۱۳۹۸مقام عالی ریاست جمهوری مبنی بر گزارشدهی از روند رسیدگی به موضوع اختلاس بودجه مواد سوخت مرکز گرمی های شفاخانه جمهوریت وزارت صحت عامه، به بررسی این موضوع اقدام کرد.

مرکز خبرنگاری تحقیقی پیک، اخیراً در گزارشی از اختلاس وحیف ومیل میلیون ها افغانی از بودجه مواد سوخت مرکز گرمی های شفاخانه جمهوریت از سوی مسئولان این شفاخانه، منتشر کرده بود.

در خبرنامه آمده است که وزارت صحت عامه پس از دریافت اطلاع از این موضوع، هیئت مختلط را برای بررسی پیرامون تیل مرکز گرمی و جنراتور شفاخانه جمهوریت توظیف نمود؛ تا مصرف روغنیات ماشین آلات نصب شده درشفاخانه مذکور را بررسی نمایند.

منبع افزوده است که در خلاصه گزارش هیئت مختلط وزارت صحت عامه، آمده است که آنان به رویت اسناد ارایه شده، دریافته اند که از آغاز فعالیت دستگاه مرکز گرمی از اواخر سال ۱۳۹۲الی ۱۵ برج جدی سال ۱۳۹۸، با در نظرداشت نورم مصرف تعیین شده قبلی و مقدار مصرف فعلی، تفاوت قابل ملاحظه وجود دارد وتفاوت فاحش را بین مقدار تیل راپور داده شده و مقدار تیلی که در دستگاه مرکز گرمی به مصرف رسیده نشان می دهد.

وزارت صحت عامه گفته است که براساس نتیجه گزارش هیئت مختلط، وزیر صحت عامه در حکمی نگاشته است که قضیه جهت تحقیق بیشتر به اداره لوی څارنوالی گسیل گردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر